• Nisses lada brinner

Rottweiler/ chihuahua blandning, HUR är det möjligt??

Såg en annons på blocket om denna jättemärkliga blandning, hur kan det funka? Har aldrig hört en sån märklig blandning!

www.blocket.se/vi/16282396.htm

Har ni några skumma kombinationer på hundar som ni hört om?

• Svar på tråden Rottweiler/ chihuahua blandning, HUR är det möjligt??
  • Yrslan

vet inte men det fanns ju en berömd kull för några år sedan där det var en blandning av tax/dalmatiner. Skulle vara kul att se hur de ser ut i dag. Men valpen på bilden du länkat till är ju bara såååååå söööööt

• Mizz Emma

Ja det var lite skumt.. roteweiller brukar ju vara muskulösa och väldigt grova medans chihuahua är pyttesmå och inte så värst muskulösa.. kanske är en chihuahua-kropp med rotweiller-huvud..hihi :p det lät faktiskt lite konstigt,men ingenting är ju omöjligt i denna värld.

• Mizz Emma

Den var ju jättegullig. undrar hur den ser ut som vuxen :)

• Nisses lada brinner

Ja dom är nog grymt söta, men undra hur dom blir sen, när dom blir större. Men konstigt är det, måste ju vara den lille hunden som hoppat på den större Vilken hårding!

• Jazmina

Oh en så sötnos. skulle oxå vilja se den som vuxen sen.

• majjssan

Har sett två märkliga raser först en blandning av Labbe och tax,låg som en Basset och långrygg men mycke tyngre modell än en Basset,Fulsöt.Sen har jag sett en blandning av Västgötaspets och Schäfer och gud va fin, den såg ut som en Schäfervalp i vuxen ålder.
    Har sett på bild en Rottis/Taxblandning och den var liten som en tax men såg ut som en rottis.

• skåne tjej

Hur fan kan man bara låta detta ske!?
    grymmaste formen av blandrasavel jag sett

First God created man, then he had a better idea...
  • Zimlis

Låter som en tjyvparning om man läser annonsen.
    Men hur det gått till är ändå inte så svårt att räkna ut - tiken har förmodligen lagt sej ner för att hanen ska komma åt.

Jag har en bekant som föder upp borzoi och det höll på att gå illa när hon fick se hennes tik lägga sej ned för en av hennes sons taxhanar, som väl va hann de bryta i tid.

• skåne tjej
    Zimlis skrev 2008-05-08 16:34:37 följande:
    Låter som en tjyvparning om man läser annonsen. Men hur det gått till är ändå inte så svårt att räkna ut - tiken har förmodligen lagt sej ner för att hanen ska komma åt.Jag har en bekant som föder upp borzoi och det höll på att gå illa när hon fick se hennes tik lägga sej ned för en av hennes sons taxhanar, som väl va hann de bryta i tid.
    Jo det hade väl sett illa ut om de skrev ut att det var en planeras parning. Har man hundar så är man skyldig att hålla koll på dem även under parningstid.
    First God created man, then he had a better idea...
  • Zimlis

skåne tjej skrev 2008-05-08 16:52:02 följande:

Jo det hade väl sett illa ut om de skrev ut att det var en planeras parning. Har man hundar så är man skyldig att hålla koll på dem även under parningstid.
    Ja de flesta uppfödare och ägare har koll på när sina tikar löper, men det kan vara lätt att missa ett löp oxå.
    Dessutom så tänker hanhundar med snoppen när det är löptik i närheten - jag har vart med om en hund som klättrade över ett 2,20 m högt rastgårdsstängsel för att det fanns en löptik på gården, det höll på att gå riktigt illa och det hängde en fin pälstuss högst upp på stängslet ett bra tag.
Svar på tråden Rottweiler/ chihuahua blandning, HUR är det möjligt??