• Mariina

Kan en katt vara skendräktig? HJÄLP!

Min katt löpte för 3 veckor sedan och hon har nu fått hallonröda tuttisar. Kan hon vara skendräktg eller är hon dräktig på riktigt?

När syns det på magen att katter är dräktiga?
    När ungefär kan en veterinär känna med händerna om det ligge rbebisar i magen?

• Svar på tråden Kan en katt vara skendräktig? HJÄLP!
  • Ayya

Blir tuttisarna röda så är hon nog dräktig på riktigt. Äter hon mer, sover mer, och är mer kelig?

• Birry

Det är ganska ovanligt att katter är skendräktiga (jämfört med hundar). Om det är tre veckor sen hon löpte och hon _inte_ blev befruktad så borde hon löpa nu igen(om du inte ger henne p-piller...). Så gör hon inte det finns det en ganska stor risk/chans att hon är dräktig. En van veterinär kan känna från ca 28 dagar.

• Mariina

O hon nu är dräktig på ritigt så kommer ungarna nån gång mellan den 15 och 21 juni...har jag räknat rätt då? Hon började löpa den 15 april.

• skorpionen80

Om hon parades 15 april kommer ungarna 19 juni =)

• Mariina

Men hon började löpa den 15 april, sen löpt hon till den 20 april ungefär. Så ungarna kommer alltså tidigast 19 juni?

• Majsan70

Ja, de kan vara skendräktiga och symptomen blir då exakt desamma som vid vanlig dräktighet. Men skillnaden är ju att de inte blir riktigt lika tjocka och att man inte kan känna några fosterrörelser.

Min katt tom gick in i "förlossningsarbete" innan hennes skendräktighet gick över.

• Mariina

När ungefär börjar magen växa då?p

• Minikatt

Läste detta på en sida:

"Efter ungefär hälften av dräktigheten (som är nio veckor) kan man börja att se magen växa. "

• Mariina

Okej. Om en och en halv vecka då. Hoppas hoppas. :)

• Mariina

Men eftersom hon löpte mellan den 15 och 20 aril är det ju svårt att räkna ut när det är dags för ungarna att komma t eftersom jag inte vet vilken dag parningen skedde. Men ja, nån gång mellan den 15 och 21 juni lär det bli. Eller?

Svar på tråden Kan en katt vara skendräktig? HJÄLP!