• caspersmamma 08

alkohol till 18 åring

får jag servera alkohol till min 18 åriga syster om vi har middagsbjudning hemma eller måste hon vara 20

• Svar på tråden alkohol till 18 åring
  • danitra

Jag vet inte vad lagen säger om det, men det är nog mycket få som skulle reagera på det.

• MrsSn0w

Hon är myndig så det ska inte vara nå problem.. Det enda är att hon inte för köpa på systemet riktigt än

~ Liam 07~09~15 ~Leksand i mitt hjärta~
  • Olw

Det är jag nästan säker på att du får.
    Hon blir ju serverad om hon går på krogen.
    När man är 18 så räknas man ju som myndig

• caspersmamma 08
    MrsSn0w skrev 2008-05-08 12:44:11 följande:
    Hon är myndig så det ska inte vara nå problem.. Det enda är att hon inte för köpa på systemet riktigt än
    Det är så jag tänker men om jag skulle ge henne en flaska vin för att kunna festa med kompisar är det ju langning så vad säger lagen.
  • MrsSn0w
    danitra skrev 2008-05-08 12:47:31 följande:
    www.skarholmen.se/default_list_link.asp tror det faller under "kontrollerade former".
    Låter ju rätt sjukt.. med tanke på att man får gå på krogen är 18 och där blir man ju sevrerad stakt öl och sprit..
    ~ Liam 07~09~15 ~Leksand i mitt hjärta~
  • anarkokapitalist

Jag tror inte man för bjuda någon som är under 20 på alkohol. Man får dock köpa det själv.
    Minns att kanal5 hamnade i lite småtrubbel pga detta när dom hade en 18åring i Big Brother.

• danitra
    MrsSn0w skrev 2008-05-08 12:50:18 följande:
    Låter ju rätt sjukt.. med tanke på att man får gå på krogen är 18 och där blir man ju sevrerad stakt öl och sprit..
    Jo, men där har de som serverar alkoholen ett ansvar för att det inte blir för mycket. Alltså sker det under "kontrollerade former". Om TS tar samma ansvar för sin syster så tror jag att det är helt OK lagligt.
  • Jeda

Du får servera henne det

Hoppas att ni får en trevlig middag

Svar på tråden alkohol till 18 åring