• Anonym (Menskossa)

cyklo-f

Någon som har erfarenhet av detta? Det är självklart olika från person till person, men kan det hjälpa??

• Svar på tråden cyklo-f
  • Intelligenti pauca

Det hjälpte mig bra.Men EN NACKDEl är den höga doseringen

Observera att Cyklo-f endast får användas om Du har regelbundna, rikliga menstruationer. För att Du ska känna Dig säker på detta innan Du startar behandlingen skall Du ha svarat ja på båda frågorna som följer:

Är Dina menstruationer regelbundna, dvs uppträder med 21- 35 dagars mellanrum?

Behöver Du när menstruationen är som rikligast, använda dubbla sanitetsskydd, binda och tampong samtidigt eller dubbla bindor för att förhindra genomblödning, alternativt byta sanitetsskydd besvärande ofta?

Behandlingen ska påbörjas först då den egentliga menstruationen inträder.Tag 2 tabletter 3 gånger dagligen så länge behov finns, dock högst under 4 dagar. Vid mycket rikliga menstruationer kan dosen höjas. Använd dock  inte mer än 8   tabletter per dygn. Annan dosering kan ordineras av läkare. Om effekt (minskad blödning) inte uppnåtts redan efter första dagen, avbryt behandlingen och rådgör med läkare.www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Intelligenti pauca
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-08 17:07:59 följande:
    Det hjälpte mig bra.Men EN NACKDEl är den höga doseringen Observera att Cyklo-f endast får användas om Du har regelbundna, rikliga menstruationer. För att Du ska känna Dig säker på detta innan Du startar behandlingen skall Du ha svarat ja på båda frågorna som följer: Är Dina menstruationer regelbundna, dvs uppträder med 21- 35 dagars mellanrum? Behöver Du när menstruationen är som rikligast, använda dubbla sanitetsskydd, binda och tampong samtidigt eller dubbla bindor för att förhindra genomblödning, alternativt byta sanitetsskydd besvärande ofta? Behandlingen ska påbörjas först då den egentliga menstruationen inträder.Tag 2 tabletter 3 gånger dagligen så länge behov finns, dock högst under 4 dagar. Vid mycket rikliga menstruationer kan dosen höjas. Använd dock  inte mer än 8   tabletter per dygn. Annan dosering kan ordineras av läkare. Om effekt (minskad blödning) inte uppnåtts redan efter första dagen, avbryt behandlingen och rådgör med läkare.www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel _produkt.jsp?NplID=19970131000010&DocTypeID=7&User TypeID=2
    http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19970131000010&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Anonym (Menskossa)

Måste man ta den dosen som står då? Fick du några bi verkningar?

• Intelligenti pauca
    Anonym (Menskossa) skrev 2008-05-08 17:20:54 följande:
    Måste man ta den dosen som står då? Fick du några bi verkningar?
    Ja om du skall över huvudtaget ha någon effekt så är man nog tvungen.Biverkningar..ja kändes som  uppblåst i magen.Men det är ju så individuellt.
  • Anonym

Jag använder Cyklo-F och jag skulle inte kunna jobba utan dom... Annars blöder jag igenom ALLT..

Svar på tråden cyklo-f