• sofie27

några mer än min 3 åriga son som har växtvärk i sina knän???

• Svar på tråden några mer än min 3 åriga son som har växtvärk i sina knän???
  • Teskedsmamman

Min kille har klagat till och från ett bra tag på att han har ont i knäna emellanåt... han är 4 nu

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Annielara

Min dotter säger ofta att hon har ont i benen och när man ber henne visa så är det knäna och underbenen. Min sambo hade väldigt ont i benen/knäna när han växte upp(långt innan puberteten alltså), senorna i hälen var också för korta länge. Hon är tre om någon vecka och har haft ont sista året. Hon har växt snabbt på längden nu.

• Tina och Fredrik

Min kille som blir 3 den 19 har haft ont i knäna ett bra tag men jag brukar sätta på avklippta strumpor över knäna och då brukar det släppa när det blir varmt. Jag hade själv svår växtvärk när jag va liten och det är inte roligt!

• Kristin85

Jag har det! Har haft det sedan jag var barn. Det sitter i knät och ner till foten. Jag tillhör den 1% av befolkningen som troligtvis kommer ha det hela livet. Men för de flesta växer det bort! 

• sofie27

nämnde det för bvc när jag var där och hon sa att det fanns något mot värken om man ville ha. Då ville jag avakta och se lite till. Händer ju någon gång om dagen att han klagar....idag så hade han ont i ena knät och ville att jag skulle bära honom....några fler som varit ute för set??

• Ofir1

Jag har det. Jag är 21 år men  har haft det sen jag var barn. Pappa hade också så fram till 25-års åldern. Det har blivit bättre på senare år. Startar oftare om jag haft det kallt om benen/knänen och bästa botemedlet är att lägga en vetevärmare på knät/na eller linda in dem i en varm filt.

♥ Ofir1 + Darkest July ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥
  • anneliesb

De kan juh även fått den där sjukdomen som gamlingar får när de får ont i lederna, tyvärr kan den även drabba barn.

• anneliesb

Reumatism heter det! Å Puh! Såå jobbigt att inte komma på ordet.
    Det var en tjej på mitt gym som berättade om det, hennes dotter hade klagat över smärta sen hon kunde prata å mamman, trodde det var växtvärk, men sen uppdagades det att hon hade reumatism, å då blev mamman såå ledsen, för att hon inte trott på sitt barn, å gjort nåt tidigare.. minns dock inte vad det var för behandling.

• Bebis

Min snart fyraåring har oxå talat om att han haft ont i benen och pekat på knäna när man frågar, det brukar gå över på nån dag för honom dock.

Don't Panic
  • VrE

min son har klagat på ena knät och vi ska till läkaren den 30/5
    så dom får undersöka honom
    har även hört att det är välldigt tidigt att få växtvärk vid 3 års ålder
    så det är därför jag söker och för att det alltid är samma knä/ben så blir man ju lite rädd
    bättre att vara ute i tid om det skule vara något allvarligt

• druttendrutten

min son har oxå ont så ont att man får massera benen så i natt precis (alltid) när man håller på att somna så startar det.

Han gråter hysteriskt så jag get alvedon och massera massera ja i natt blec det att hålla på upp till en timme så ja jag har oxå funderat på om det e normalt att ha så här ont .

Min stackars prins hoppas att det går över snart

• Erik

En till här! Sonen blir 4 i juli och han gråter ibland på natten och pekar på knäna när man frågar var han har ont. Det är inte varje natt men de nätter efter att han varit extra energisk på dagen brukar vara värre.

Erik -04, Elias -07
  • Miew

Ja, min dotter som är 3½ har ruktansvärd växtvärk ibland. Jag hade det också när jag var liten, barnens pappa tror inte på att växtvärk finns för han har aldrig haft det...

• Mickis74

Inte dottern, hon blir 5 i sommar.

Sonen har klagat på ont i knäna sen 2,5 års ålder och kan komma då och då fortfarande, är precis fyllda 4.

• Magdis

Japp, dottern är nu fyra år och har haft växtvärk till och från i ett år. Fruktansvärt jobbigt....

• Bonanza

Ja, min son på 3 år klagar rätt ofta på ont i knäna. Stackars barn egentligen!

Svar på tråden några mer än min 3 åriga son som har växtvärk i sina knän???