• Bebis0607

Kan man ta bort håret under armarna permanent?

Var gör man det och vad kostar det? Hur går det till och gör det ont?

• Svar på tråden Kan man ta bort håret under armarna permanent?
  • varfördåför

har jag gjort.. hemma, med laser kostr typ 4000kr man kan ju gå på salong också går lite fortare men kostar tiotals tusen det gör inte ont..

Blir nu nr 4 en Gloria eller en Sven?!?
  • AnnaGBG
    xylifon skrev 2008-05-08 19:03:51 följande:
    har jag gjort.. hemma, med laser kostr typ 4000kr man kan ju gå på salong också går lite fortare men kostar tiotals tusen det gör inte ont..
    Inte 10-tals tusen väl? Min svägerska har en sån salong som tar bort hår med laser och nu minns jag iofs inte vad de tar men det är några tusen totalt.
  • varfördåför
    AnnaGBG skrev 2008-05-08 19:05:16 följande:
    Inte 10-tals tusen väl? Min svägerska har en sån salong som tar bort hår med laser och nu minns jag iofs inte vad de tar men det är några tusen totalt.
    här i stan kostade det fyra-fem tusen per besök och det skulle ta typ fyra-fem besök sahon jag pratade med och det blir väl typ20-25T? eller är det jag som räknar väldigt dåligt (mycket möjligt att det är så ) men det är väl olika det är ju en hudvårdssalong så det är ju inte deras främsta inricktning!
  • AnnaGBG
    xylifon skrev 2008-05-08 19:07:49 följande:
    här i stan kostade det fyra-fem tusen per besök och det skulle ta typ fyra-fem besök sahon jag pratade med och det blir väl typ20-25T? eller är det jag som räknar väldigt dåligt (mycket möjligt att det är så ) men det är väl olika det är ju en hudvårdssalong så det är ju inte deras främsta inricktning!
    Aha. Jag tror de tar ca 1000 per besök så totalt blir det ju inte mer än 5000 ca.
  • varfördåför
    AnnaGBG skrev 2008-05-08 19:11:25 följande:
    Aha. Jag tror de tar ca 1000 per besök så totalt blir det ju inte mer än 5000 ca.
    ok.. men då är det ju olika på vars man är då jag känade iaf på att köpa en egen och många är intreserade av att köpa den av mig så då kan jag ju käna lite på o sälja den också.. så blir det ändå billigare..

men det ä jobbigt och det tar tid... så har man pengarna så kan det ju vara värt att göra på salong då man bor i en stad där priset inte skilljer så mycke
  • olpansfamilj

Xylifon, vad är det för maskin??

• varfördåför
    olpansfamilj skrev 2008-05-10 23:23:25 följande:
    Xylifon, vad är det för maskin??
    en liten hemma laser maskin
  • Pormoicheia

funkar den på ben och bikinilinje också eller är den specialgjord för just armhålorna?

• varfördåför
    Pormoicheia skrev 2008-05-11 11:33:06 följande:
    funkar den på ben och bikinilinje också eller är den specialgjord för just armhålorna?
    den funkar på mörkt hår på ljust skin.. det är som regeln.. så mörkt hår och så ljust skin som möjligt ska det vara.. man får inte ha den på födelsmärken, läppar, bröstvårtor eller just vid ögonen... men den går på ben och bikinilinje också (har använt den till bikinillinje också..) men till benen skulle jag inte orka, det tar ganska långtid att behandla stora områden och man måste göra behandlingen iaf var tredjevecka och då tar det nästan 6månader innan det är klart eftersom man ska döda roten just då den är i rätt växskede, och det är ju olika från olika hår vars de befinnersig i tillvexten!
  • Bebis0607

var kan man köpa en sån maskin?

Svar på tråden Kan man ta bort håret under armarna permanent?