• Tuvan07

Norrköping vs karlstad

Hej hej!!!
    Jag är en 25årig tjej som flyttat till karlstad för några månader sen. Trivs sådär,, :( vissa dar går an men vissa dar e det inte alls så kul. Saknar min hemstad norrköping nått fruktansvärt. Där allt är tryggt, där man har sina vänner i familj. Har inte alls kommit rätta här i karlstad så bra som jag trodde. Lite svårt o träffa nytt folk. Jag vet att det finns öppna förskolen o så. Jag har vart på det och på babysång, men det är alltid så att alla är mkt äldre än mig som jag träffar. det skulle iofs inte göra något om man har nåt gemensamt. men det har väl inte klickat. vill flytta hem men det går inte just nu pga min sambo. ville bara skriva av mig lite....

• Svar på tråden Norrköping vs karlstad
  • Miss geisha

Lider med dig finns inget värre än att vara nånstans man inte vill!
    Det blir extra jobbigt om du e mammaledig och inte har ett jobb, för med ett jobb så blir det ju naturligt att gå iväg var dag och träffa människor som amn faktiskt har en sak gemensamt med åtminstonde
    Är din man från Norrköping oxå så han oxå kanske kan tänka sig att flytta tillbaka sen?

• Tuvan07

jo han kommer därifrån så vi kommer flytta tillbaks vartefter. men det känns som man vill börja livet. typ flytta till hus, få fast jobb, vara nära vänner o familj. här känns det ibland som allt står still. man har ingen lust o inreda massor i lgh för vi kommer ju ändå inte bo här resten av livet. så det känns onödigt o lägga massa pengar på det. men grejen är att min sambo vill bo här till dec 09 o jag vill flytta hem denna vinter. vi blir bara osams när vi pratar om det. så hur det än blir så kommer ju en av oss må dåligt.

• MeandHim

Nä så ska du inte känna, Karlstad är ju en underbar stad!!!!!
    Och nu har vi ju fått IKEA oxå
    Finns ju massa saker att göra....shopping på Bergvik och inne i stan (mysigare inne i stan)
    finns massa fina golfbanor om man gillar sånt.
    Skutberget och Bomstad (bad och camping)
    Massa mysiga uteserveringar nu på sommaren och massa massa folk ute....

Vart i Karlstad bor du?

Svar på tråden Norrköping vs karlstad