Hur mycket lördagsgodis är lagom för en fyraåring?
Vi började med lördagsgodis ganska nyligen och det har snabbt eskalerat från en tablettask till en tablettask, en klubba och en liten barnchokladkaka. Hur mycket får era och vad tycker ni är lagom?
Vi började med lördagsgodis ganska nyligen och det har snabbt eskalerat från en tablettask till en tablettask, en klubba och en liten barnchokladkaka. Hur mycket får era och vad tycker ni är lagom?
Dom väljer en påse bland godishyllorna...oftast en Tom & Jerry.
Nu är ju min dotter bar 2,5 och får inget lördagsgodis. Men skulle hon få det skulle jag plocka några bitar i en påse, och ha en skål melonbitar +(jordgubbar på sommaren) bredvid, göra den lite festlig. Det skulle funka ypperligt för vår tjej, men alla barn är ju olika...
jag har ingen 4 åring, men tycker att det som du nämner verkar vara fullt tillräkligt.. eller som någon nämde en tom o jerry påse. påsen e stor men innehållet tycker jag är precis lago,m till ett mellan stort barn.
Vi har inga såna restriktioner till dottern. Hon plockar det hon vill ha, gärna styckgodis o nån liten chipspåse och sen räckr det hela helgen. Hon styr alltså själv hur mycket hon vill äta och gör det bra.
Vår son brukar välja en påse, tex bilar, ELLER en chokladkaka eller plockgodis i en påse. Sen får han smaka chips o så av oss om vi har det, liksom han bjuder oss på sitt godis.
Just. Han brukar få fanta som "lördagsdricka".
Jag tycker att det låter lagom, det är ungefär vad min dotter också äter. Eller också får hon plocka lite lösgodis.
En Tom&Jerry-påse är enorm. De gånger som hon valt det har jag tagit bort lite saker som hon får spara till lördagen efter
Min 4,5 åring har inte börjat med lördagsgodis.