• Kristallklar

tar du clarityn och ammar????????

???

• Svar på tråden tar du clarityn och ammar????????
  • Dixie

tavegyl är väl den enda allergimedicinen som rekomenderas vid amning och graviditet, eller vad är det du undrar över?

• najna3

Nej, men jag var nyss på astma och allergimottagningen och hon sade att det var ok med de flesta mediciner mot pollen. 99% säker på att Clarityn är ok. Ring till en mottagning och fråga.

• Ofir1

Nopp, de vågar inte skriva ut något annat än Tavegyl.

♥ Ofir1 + Darkest July ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥
  • Kristallklar

de ja undra va om de ok eller ej en del säger att de e de andra inte...

• Ananaspaj
    Ofir1 skrev 2008-05-08 20:50:13 följande:
    Nopp, de vågar inte skriva ut något annat än Tavegyl.
    Men clarityn är receptfri och man kan ta den när man ammar om man bara tar den då och då...inte varje dag.
  • Fille Fjonkan

Cetirizin är ok att ta. Jag vet inte om Clarityn är ok under amning, men det rekommenderas väl inte under graviditet, tror jag. Kolla FASS vetja.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Ofir1
    Ananaspaj skrev 2008-05-08 20:51:56 följande:
    Men clarityn är receptfri och man kan ta den när man ammar om man bara tar den då och då...inte varje dag.
    Jo, jag vet. Blev lite fel. Menade att ingen läkare vågar rekomendera det (till mig iaf).
    ♥ Ofir1 + Darkest July ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥
  • tifflan

Du kan ta Clarityn även om du ammar, det är så liten del som går över i mjölken. Har pratat med min BVCläkare om det idag och hon säger att det är ok.

• FrökenBokmal

jag var hos min husläkar i tisdags och det blir nog ingen clarityn... jag har inte heller så svåra besvär.

• JSJF

Jag är asallergisk och ingen läkare jag pratar med säger att de receptfria tabletterna är ok, men det verkar vara för att de inte har funnits tillräckligt länge så man vet inte hur de påverkar i längden. Jag får Tavegyl på recept och det funkar hur bra som helst.

• tussan06

jag äter clarityn och ammar..åt det även under gravidieten..min BM sa att de va okej så länge jag inte åt varje dag i flera månader.. behövs ju bara under vår/försommar...sen vid små behov om vi ska va uppe i katter tex.
    och min BVC läkare sa samma sak...Jag skulle inte klara mig utan dem.

• Fru Korpamo

Det har kommit nya rön om detta att de har "släppt" många allergi mediciner när man ammar så även att det står i fass att det går över i mjölken så är det inga problem med barnen.

Jag har själv fått ut loratin på recept...

• Marsflickan78

Jag pratade med min BVC-läkare igår och hon sa att det går bra att äta Clarityn när man ammar.

• klvmia

Fick också klartecken om cetrizin igår.

• MKAsson

Jag äter Clarityn nu när jag ammar. Men när jag var gravid provade jag Tavegyl och det slutade med att jag hellre var allergisk, så trött som jag blev av Tavegyl fungerade det inte att vara...

Svar på tråden tar du clarityn och ammar????????