Ja ,dessa grannar...
Bor som ganska nyinflyttad i ett kedjehus område med små tomter tätt mot grannarna. För det mesta så märker man inte av dem.
Idag kom min granne och gnällde på att jag hade ställt våran kompost längst ned i hörnet av vår tomt. Han hade blivit ledsen när jag ställt den där. Den är i galler och jag har slängt löv och gräs där och jag ställde den väl där för drygt en månad sen.
Jo, den står bredvid hans jordgubbland och det sprider kryp, sa han.
Men var ska jag ha den, undrade jag, det finns ju inga andra bra ställen förutom detta, tomten är så liten.
Jag flyttade komposten 1 meter. Sen sa jag åt honom att jag tyckte att kommer man och gnäller så borde man i alla fall erbjuda sig att hjälpa till.
Sen sa jag, duger det inte så kan du sätta upp ett plank. Usch så elak jag var. Jag som aldrig brukar ha svar på tal.
Det första han sa när vi flyttade in var: Hej och välkommen, när ska ni klippa gräset?
Till saken hör att han är senil så jag känner att jag egentligen inte kan bli arg på honom.
Fast det klart om han är senil kanske han glömmer allt* fniss, men det är säkert inte så troligt.
Han sitter säkert och retar sig på alla våra maskrosor som vi har i gräsmattan *muhha
Jag kommer säkert vara sur på honom minst 2 dagar till sen så ska jag glömma för grannsämjans skull.
Är det så att komposten sprider kryp? Jag trodde liksom att eftersom det blir jord som jag ska ha i landet så borde det vara bra. Men nu är jag ingen höjdare på trädgårdar. Jag har inte lagt något ogräs där utan bara löv och gräsklipp.
Hmm, vet inte vad jag ville med detta. Behövde ösa ur mig lite galla. Jag kände mig ganska dum och ledsen efteråt.
Ni får gärna berätta om era grannar.