Jag orkar inte - munherpes eller inte?
Faen. Snart orkar jag inte med det här längre.
Har problem med munsår av och till och har nu dragits med nå skit i över 3 veckor.
Började den 13/4 med stickningar i höger mungipa.
Det börjar med en spricka - hinner aldrig se några blåsor.
Det blir värre och jag ser inte klok ut i den mungipan. Behandlar med LHP och tvättar och smörjer även med Aloe Vera gel samt använde Compeed Munsårsplåster för att dölja utbrottet - tack o lov för den lilla hjälpen iaf.
Dras med detta nästan hela semesterresan på 14 dagar. När allt är läkt har jag bara något skorpigt kvar som jag löser upp när jag tvättar rent och smörjt med salva eller aloe vera.
Skorpan borta. Yes. Då börjar nästa mungipa. Känner på en gång att det börjar svida och jag ser lite röd ut. Smörjer omgående och tvättar med Aloe Vera som jag tyckte funkade riktigt bra på andra sidan...
Det hinner aldrig riktigt bryta ut denna gång.
MEEEN!
I den tron att det redan var över slappade jag kanske lite för mycket med reserv-smörjandet. Men nu har jag fått små prickar, blåsor, Först som en liten genomskinlig prick som sedan blir lite större med ett vad jag tycker gult innehåll. Det blev flera och flera prickar och nu känns det som jag har en mindre klase på läppen - inte mungipan denna gång som alla andra gånger.
Har tvättat sönder några prickar och "klämt" fram en gul liten plupp.
Har varit till läkaren en tidigare gång - men fick ingen klart besked av denna vad det var för något. Ett antingen eller bara. Efter ett antal "fall" senare börjar jag nu trötta totalt - jag känner mig ofräsch och äcklig.
Ibland tror jag det är Munherpes - men nu låter det mer som Svinkoppor ?
Vad tror ni?
Tips på hur jag går vidare?
SVårt att komma fram på vårdcentralen i och med strejken nu.
Och denna "klase" jag nu har på läppen småkliar lite samt ömmar samt ser läskig ut. Ytan blir gulaktig och jäkligt ofräsch. Vill bara göra rätt behandling - för det jag användt hittils tycks inte göra någon nytta då det bara blir mer och mer... Började i söndags för övrigt...
Hjälp mig!
Ursäkta ett långt meddelande...