• kikkolina

Röd i ansiktet trots varit i skugga!!!

Min Tindra är 5 mån. Hon har varit ute mkt nu i fina vädret men bara i skuggan, men trots de är hon röd i ansiktet och vit där nappen sitter....
    Är de inte bra o va ute då el??? Är de farligt att ha dem i skugga med?
    Hur ska ja göra???
    Man ska ju inte använda solkräm till så små juuh!!

Blir orolig..man vill ju inte sitta inne hela dagarna..

Min älskade Tindra! du är guld värd!!!!!
  • Svar på tråden Röd i ansiktet trots varit i skugga!!!
  • Songs from the wood

Har man känslig hy kan man bli bränd även i skuggan tyvärr. Ligger/sitter hon i vagnen när hon är i skuggan? I så fall kanske du kan införskaffa ett UV-skydd eller en UV-filt att ha som skydd.

• getingmidja

Man kan ju bli solbränd trots att man sitter i skuggan, likväl som man kan bli det trots att det är molnigt.
    Är det sommar kan man ju försöka undvika att vara ute för mycket med de små under de värsta soltimmarna, mellan 11-15 har jag för mig att det är.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • kikkolina

vad köper man uv skydd då???
    Ja såg nu att parasollet ja har till hennes vagn är 50 UV...är de för dåligt då?
    Vad ska man ha o vad köper man?

• dreamy

Jag var tvungen att använda solskydd till min plutt när han var ca 7-10 månader förra sommaren... Det var solskyddsfaktor eller att han skulle bli solbränd (trots parasoll och skugga) eller att vara inne alltid på dagtid och det funkade inte... :/

Blir bebisar solbrända så ökar risken för hudcancer jättemycket senare i livet har jag läst...

Vi använde garniers barnspray för den hade fått bäst i test den sommaren. Den var kanon!

• dreamy

Parasoll är ganska värdelösa eftersom solens strålar även "studsar" tillbaka från marken... Det finns solskyddskläder, men de är sjukt dyra och bebisar blir svettiga och varma i dom...

• Liiza

Vi hade ett "partytält" som lillen va under när han va så liten.

Och i vagnen hade vi myggnät med solskydd och parasoll.

Även en liten pool som han badade då och då i

För det mesta var vi på skuggsidan av huset...

Ibland när det blev för varmt gick vi ner i vår källare, där är det svalt

• Liiza

När vi va utomlands hade vi solskyddskläder, långärmad tröja, byxor och mössa..
    OCH dessutom smörjde vi med solskyddsfaktor..

Massor av skydd

• kikkolina

ok....men de ä bara ansiktet som blir rött!!!!
    el inte rött men färg får hon.. finns de solskydd till vagn?
    är de samma som myggnätet?

• Songs from the wood
    kikkolina skrev 2008-05-09 21:32:40 följande:
    ok....men de ä bara ansiktet som blir rött!!!!el inte rött men färg får hon.. finns de solskydd till vagn?är de samma som myggnätet?
    Finns solskärmar till vagn att köpa! Sök på solskydd eller solskärm till barnvagn på google.
  • Pelargonen

Du har fått många bra råd. Här kommer ett till: Håll henne inne tills det röda gått över!

Och lycka till! Vårsolen är förädisk.

Svar på tråden Röd i ansiktet trots varit i skugga!!!