• anteman

Vilken spelkonsoll ska man köpa egentligen?

Hej!

Jag är en nybliven pappa med en liten dotter på 3 månader. I höst ska jag vara pappaledig och hade väl en liten tanke på att köpa mig en ny spelkonsoll då. Problemet är bara vilken. Nu finns det 3 stycken som är ganska så heta på marknaden. PS3, Xbox360 och Nintendo Wii. PS3 är ännu för dyr för min plånbok så det lutar åt Wii eller 360. De ligger ungefär i samma prisklass. Den spelkonsoll jag har nu är PS2. Även om jag kanske skulle köpa ett PS3 så kommer inte alla spel funka från PS2 i alla fall. Då kanske det skulle vara roligare att satsa på ett nytt. I och för sig så är det grym grafik på PS3, men som sagts är det för dyrt. Nu vill jag höra era åsikter om vilken spelkonsoll som är den bästa just nu.

/anteman

• Svar på tråden Vilken spelkonsoll ska man köpa egentligen?
  • superteddybear

Har alltid haft svårt för PS grafik, tycker den känns för "kantig" och nästan för detaljrik. Anser krysslådan har mjukare grfik, som känns mer realistisk, samt skönare handkontroll. Wii skulle jag inte ens titta på, känns som någonting för din dotter att leka med... Men det är ju bara min åsikt...

• Frontline

Vill du ha lite nytta med nöje så kör du på ett Wii
    Jag har ett hemma och tycker det är skitskoj..
    Men grafiken är ju som natt och dag om du jämför mot xbox eller ps3 . men har du barn lär du inte kunna och sitta och spela i timmar
    utan ett litet tag åt gången så då skulle jag satsa på Wii för den skull...
    Sen är det ett roligt partyspel med , vi var 4 stycken som körde Mario kart i helgen och vi hade skitkul , man står som 4 fån och vrider å vänder på dosorna fram och tillbaka..

• Farbror Matik

Om man pratar om nytta har ju Wii fit dykt upp för 2 veckor sen. Är faktiskt roligare än förväntat att stå hemma spela balansspel på vågen, göra armhävningar och yoga och få veta vilken Wii fit-ålder man har varje dag (beroende på hur duktig man är på sina övningar). Även här kan man köra små korta pass och springa ifrån. En kompis barn tycker Wii fit är kul också, och så får de också röra på sig när de spelar tv-spel, för omväxlings skull.

• Euphoric

Hörde en bra beskrivning av dom 3 nyligen.

Har du vänner, riktiga vänner, köp ett Wii.

Har du onlinevänner, köp ett xbox.

Har du inga vänner, köp en Ps3.

Baserat på deras multiplayer funktioner

• Pappa Erlandsson
    Euphoric skrev 2008-05-09 14:30:04 följande:
    Hörde en bra beskrivning av dom 3 nyligen. Har du vänner, riktiga vänner, köp ett Wii.Har du onlinevänner, köp ett xbox.Har du inga vänner, köp en Ps3.
    Mycket bra!

Själv letar jag efter en Wii. Känns som det enda rätta alternativet om man vi spela för underhållning och sällskap. Har spelat en del med grabbkompisar, på parmiddagar och med barn. Funkar i alla lägen!
  • legolas666

jag kör på xbox360 ps2 och wii tycker alla är roliga att spela på.

• Schnitzel

Wii (bästa spelinlevelse) & Xbox (störst spelutbud) är de bästa alternativen.

Ps3 (har bluray) köper man endast för bluray spelaren.

• cruZZe

*XboX 360 för spelens och XboX live´s skull. Helt klart störst och bäst spelutbud än så länge.

*Wii om man gillar puttenuttiga spel och inte bryr sig så mkt om grafik. Dock är vissa av dessa vifta som en galning spel ganska kul med vänner, men man tröttnar på dem fort och precissionen är usel.

*Ps3 har med sin bluray ett övertag då man får två saker i en. Spelsläppen börjar komma ordentligt också. Däremot är nuvarande europeiska version (med 40gig) inte bakåtkompatibel samt mjukvaruemlurerar 1080p. Men trots allt den "bästa" konsolen rent tekniskt.

anteman skrev 2008-05-08 23:06:40 följande:
    Hej!Jag är en nybliven pappa med en liten dotter på 3 månader. I höst ska jag vara pappaledig och hade väl en liten tanke på att köpa mig en ny spelkonsoll då. Problemet är bara vilken. Nu finns det 3 stycken som är ganska så heta på marknaden. PS3, Xbox360 och Nintendo Wii. PS3 är ännu för dyr för min plånbok så det lutar åt Wii eller 360. De ligger ungefär i samma prisklass. Den spelkonsoll jag har nu är PS2. Även om jag kanske skulle köpa ett PS3 så kommer inte alla spel funka från PS2 i alla fall. Då kanske det skulle vara roligare att satsa på ett nytt. I och för sig så är det grym grafik på PS3, men som sagts är det för dyrt. Nu vill jag höra era åsikter om vilken spelkonsoll som är den bästa just nu./anteman
  • Daddy J

köp en PS3, du får en blueray spelare på köpet å slipper investera i en senare. WII är ytterligen en flopp av nintendo och jag tycker minst sagt illa om det sätt microsoft hanterar xbox/windows live. Men för övrigt tycker jag du ska köpa en dator iställe för konsol

Svar på tråden Vilken spelkonsoll ska man köpa egentligen?