Goda "smala" såser med sweet chili eller mango chutney önskas?
Jag älskar sweet chili & mango chutney så nu önskar jag massor av goda "fettsnåla" såsrecept med dessa ingridienser. Både varma och kalla! Alla recept tas tacksamt emot!
Jag älskar sweet chili & mango chutney så nu önskar jag massor av goda "fettsnåla" såsrecept med dessa ingridienser. Både varma och kalla! Alla recept tas tacksamt emot!
De du angav är ju "såser" i sig :)
Men, jag blandar sweet chili med hackade tomater eller gurka + lite hackad lök som tillbehör till asiatiska rätter - gott om det får stå en kvart!
Jag gillar dom båda så jag stannar kvar och kollar evetuella tips :)
Ja, visst är det gott i sig men det skulle vara kul att få lite andra recept också än bara de vanliga som man brukar göra.
Blanda antingen fil, yoghurt, gräddfil, crème fraiche eller vad du nu föredrar med sweet chili, lime, provencalska örter och ev lite mango chutney. Lite salt och peppar skadar inte heller. Jättegott tycker vi!
Sen är ju en annan favorit sweet chili, mango chutney och mängder av grön currypasta i kokosmjölk, men den är ju något av en klassiker som woksås...
Blev bjuden på en kall sås gjord på gräddfil med mango chutney och dijonsenap. kanske salt och peppar (?). Supergott och busenkelt!
Det lät gott, gräddfil är väl inte så nyttigt i och för sig men man får väl bara ta lite mindre mängder.
Fler recept?
puffar på lite!
Ingen mer? Behöver verkligen lite ny inspiration!
lätt creme fraiche, hackad rödlök, mango chutney och salt och peppar. Jätte gott och bus enkelt!