• bebbe82

Är de farligt att luta sig framåt och stå upp och ner och duscha huvudet?

Dum fråga tänker säkert många...men jag brukar ibland bara duscha håret på morgon om jag har bråttom...och lutar mig då framåt och står upp och ner...idag slog de mig att de kanske inte är så bekvämt för bebben därinne...jag får ju lite tryck över magen. Jag läste nånstans att man inte skulle sova på¨rygg för att bebben kunde få navelsträngen runt halsen..vet inte hur sant de är, men då tänkte jag att de kanske är farligt att stå upp och ner oxå. Någon som vet?eller som oxå brukar göra som jag?

• Svar på tråden Är de farligt att luta sig framåt och stå upp och ner och duscha huvudet?
  • Hannah74

Det är ingen fara alls.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste!
  • Ann 2008

Jag stod framåtlutad med huvudet över badkarskanten på morgonen när jag tvättade håret några ggr i veckan. Det var innan v.30 dock men kan inte tänka mig att det kan vara farligt. Det känner du ju om trycket över magen känns fel eller är obehagligt.

Jag sover på rygg ganska ofta så jag hoppas inte det stämmer. Man skall inte tro på allt man läser.

• Liiza

Duscha på du,
    så länge det inte känns obehagligt är det ok.

Jag har inte heller hört att man inte ska sova på rygg,
    möjligtvis att det kan bli ett tryck mot ryggraden då bebben är stor och tung,
    men det känns ju.

Det som känns obehagligt undviker man..

• Teskedsmamman

Anledningen till att man inte ska sova på ryggen är att bla du kan må askasst när bebisen trycker på kroppspulsådern, dessutom kan även bebisens cirkulation påverkas när din blir sämre...

Att de får navelsträngen runt halsen fixare de själva när de håller på och busar runt... vissa är skickliga och lyckas slå knut på sin sträng...

Jag har stått så och tvättat håret i tre graviditeter... ungarna lever än faktiskt Däremot är det skitläskigt när man rätar på sig och får "headrush", ibland trodde jag att jag skulle svimma

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Är de farligt att luta sig framåt och stå upp och ner och duscha huvudet?