• Anonym (svettis)

Kan man använda Absolut Torr i hårbotten?

Jag svettas enormt mycket i skalpen! Det är superjobbigt nu när värmen stiger ute och jag inte kan ta mer än några steg innan svetten forsar ner för ansiktet och håret blir alldeles dyngsurt. Jag svettas inte särskilt onormalt på övriga kroppen. Har aldrig märkt av fotsvett tex.

Nu har jag köpt Absolut Torr på apoteket och vill gärna testa om det funkar i hårbotten. Någon som testat det?

Det sägs ju att det ska klia och svida en del men det är väl bara under den natten man sätter dit det? Eller ger det klåda hela tiden sen?

Får man missfärgad hy eller liknande av medlet och påverkar det håret på något sätt? Jag har gogglat som en idiot men kan inte ens hitta någon som har haft det i just hårbotten.

• Svar på tråden Kan man använda Absolut Torr i hårbotten?
  • FH Mamma

Du kanske kan raka av dig håret..?
    om man rakar av allt hår med rakhyvel borde det funka med absolut torr men har man längre hår är det svårt att komma åt och sen blir nog håret inte speciellt fint...

• 68an

Ingen aning men jag ör oxp en skallsvettare, särskilt då jag sover och så har jag varit redan som nyfödd. Periodvis är det lite jobbigt o i en sån period har jag varit i nu i några år. Nyduschad på kvällen och sen vaknar jag blöt i håret på morn och när det torkar ser jag alldeles fettig ut i håret så det är bara att tvätta håret på morn oxå. Har aldrig upplevt att jag nånsin svettats nån annanstans tills jag kom kring 35 års åldern, då börja jag uppleva att jag kunde svettas under brösten o på magen och senaste åren har jag gjort en ny upptäckt, jag har börjat svettas under amrarna oxå. Rätt normal med andra ord förutom hårbotten.

• Anonym (svettis)

Nej raka av mig håret vill jag inte. Men jag har inte så tjockt hår heller utan det är ganska luftigt. Ända tills det blir vått då förstås.

• Anonym (svettis)

Asch jag känner mig desperat och vågad så jag tror jag testar. I allra värsta fall får jag väl ta fram rakhyveln om håret skulle bli sabbat.

Jag avskyr verkligen detta svettande i tid och otid. Har haft det sedan jag gick upp i vikt och hoppas det kommer att försvinna om (när) jag går ner i vikt igen. Man känner sig så jäkla äcklig när man står i kassan på affären och känner hur dropparna rullar nedför panna och kinder.

• FH Mamma

Min son är oxå en skallsvettare men jag vill inte heller raka honom.

Du kanske ska återuppleva 80- talet och skaffa pannband och handledsband ?

• Anonym (svettis)
    FH Mamma skrev 2008-05-09 02:22:09 följande:
    Min son är oxå en skallsvettare men jag vill inte heller raka honom.Du kanske ska återuppleva 80- talet och skaffa pannband och handledsband ?
    Vilket val!

Svettgris eller tönt?

Nu har jag i alla fall gjort slag i saken och satt i medlet. Det killar lite men jag kan inte säga att det svider så illa som jag läst om. Men det kanske kommer inatt. Ska lägga mig nu.
  • 68an

Spännande att se hur det artar sig, kanske jag vågar testa om det faller ut väl

Tror du att det beror på övervikt i ditt fall? I mitt fall är det nåt annat, kanske ovanligt mycke svettskörtlar på skallen?!

• Barrkvast

Nu vill jag inte skrämma bort folk från en produkt jag anser vara fantastisk - MEN det som kan ge irritationer är om huden är blöt eller fuktig. Se till att huden är just ABSOLUT TORR, så försvinner svetten näst intill helt i flera dagar 😄
    Jag har handsvett som jag använder den för, men har också använt den i armhålor... Och mellan benen - något dom säkert inte rekommenderar eller som jag råder någon annan att göra för den delen heller då det KAN ge liknande brännskador om man inte är TORR när man applicerar det, (det har jag lärt mig den hårda vägen). 

Jag applicerar alltid efter en skrubbade dusch, sen torkar jag nogrannt med handduk, efter det lufttorka - gärna framför en fläkt. Sen rollar - eller baddar jag på med absolut torr, ser till att låta även det torka (håller armarna uppåt eller låter det fladdra mellan benen framför en fläkt) och tar sedan på underkläder/kläder när det torkat in. Ibland duschar jag av det efter någon halvtimma eller timma. Sen på med en fräsch luktande deo bara för parfymen skull. 🤷🏻?♀️ 

Om det sticker har du inte varit torr nog. SKÖLJ AV OMEDELBART och börja om. Det ska inte sticka och absolut inte svida! Låter du det vara kan det irritera huden så pass mycket att det blir skrubbsår. Mvh, mina stackars armhålor.

Vafan är en sidfot? Jag kan bli lite svettfuktig under de dagar det är verksamt, men jag luktar aldrig svett från det.
  • Barrkvast

P.S jag har använt Absolut Torr en gång i veckan i flera år nu och jag har bara fått "brännsår" två gånger, det var innan jag lärde mig att huden måste vara torr. Så av ett par hundra användningar efter det har det aldrig varit några problem någonstanns, någon gång! 

Svar på tråden Kan man använda Absolut Torr i hårbotten?