• Anonym (undrar)

har din partner varit otrogen? märkte du några tecken?

svårt att skriva en bra rubrik men de e till er som har haft en partner/pojkvän/flickvän/ex/fru/make som varit otrogen och som ni avslöjade eller de erkände, märkte ni några tecken på att h*n var otrogen? under tiden de pågick?
    tex hårstrån på kläderna, läppstifts märken på kragen, smsade mycket mm mm

• Svar på tråden har din partner varit otrogen? märkte du några tecken?
  • War

Läppstift på kragen ? Händer verkligen sånt i verkligheten ? Låter ju som en dålig schlager.

• Anonym (undrar)

hehe ingen anning men tog de som exempel

• War

En bekant hittade underkläder som inte var hennes bland hennes mans kläder... hur han förklarade detta vet jag inte men dom är fortfarande ett par.

• Anonym

nej, jag märkte inget att han var otrogen! En vän till mig såg han kyssa en annan på krogen och sa åt honom att berätta för mig eller så skulle hon göra det.
    I efterhand, så kan jag se allt jag missade, litade på honom fullständigt och trodde inte han kunde göra såhär, så jag letade inte.

• Anonym (Vet)

Man behöver inte leta , man bara vet . Det märks på kropsspråk , hålning , uppförande när man tex pratar om personen han varit otrogen med eller om man pratar otrohet rent generelt . Det är de minimala rörelserna/minerna som gör att man vet . När man väl märkt av dessa saker kan man börja va lite observant på hans samtal med kompisar , för det är svårt att vara otrogen utan att säga det till en enda människa . Oftast så är det nog någon som vet eller har sett tex bilen står parkerad på ett ställe där man vet att han inte känner någon . Har man kommit så långt och vill veta mer (finns ju folk som föredrar att inte veta) får man väl leta igenom datorn eller mobilen eller något sådant så man har kött på benen innan man konfronterar .

• steqve

a long time ago:

en kväll fick jag en riktigt dålig känsla bara, vet inte varför. det kändes bara fel allting.

Instinktivt insåg jag att jag borde kolla sambons mail...vet inte varför men det kom som en ingivelse. Hade aldrig gjort det tidigare och hade aldrig ens övervägt det tidigare. Och visst, där hittade jag mail som jag aldrig önskar jag hade läst... Dom var alla inom en vecka i tiden så jag fick känslan ganska precis när det började ske.

Så för mig så bara träffade det mig en rejäl känsla av att någonting är definitivt inte längre som vanligt.

• Anonym

saker som bryter mönstret, när h*n tystnar, det kan vara tecken på många olika saker men i detta fallet var det för att h*n inte skulle försäga sig. När man hittar profiler på sexsökar site. när h*n snackar om plötsliga nätverk eller kontakter som h*n har skaffat sig. ibland kör man omvänd psykologi, dvs att anklaga partnern för otrohet eller för porrsurfning medan man själv gör det för att få en hum om man håller på att bli upptäckt. en variant är att påstå att kroppsspråket är annorlunda och fråga om man är otrogen för att få en reaktion.
    stories som inte går ihop, det stämmer inte. fester man varit på där man snackar om hur olika människorna var eller hur annorlunda deras kläder var. fester man varit på och där man hör att röstläget förändras när h*n pratar om personernA.

Människor som är otrogna, jag äcklas att bara tänka tanken men det är så att det man sår kommer att förr eller senare att drabba en själv. jag drar inte alla över en kam men de jag stött på som ägnar sig åt detta är osäkra och utan självinsikt. de anser sig ha rätt att vara otrogna av en eller annan anledning.

• Anonym

Det är inte alls säkert att man bara vet, för då skulle jag ha vetat! Men har man en känsla så tror jag på att den stämmer. Mobilen är bra att ha koll på, så visste jag att det hela fortskred, när han sa att han slutat. Den var alltid på ljudlös och låg sällan där den brukade ligga när han var hemma. Jag bad han slå på singnalen, men han vägrade, inte alls misstänksamt, idiot!

• Anonym

jag håller med dig att när man får magkänslan då har det ju redan varit igång. det är de tvära kasten mellan hur man agerat och hur man agerar nu och under en längre tid som ger ledtrådarna. jag läste av det men min kompis gjorde inte det.

jag bad en tredje polare regga sig på qx och ta reda på vem som döljde sig bakom profilen och jag hade rätt. detta är någoit som jag varmt kan rekommendera. normala människor håller inte på så men när man får en indikation då kan man lika gärna slå spiken i kistan för evigt.

• Anonym (småsaker)

upptäckte på småsaker som hårspänne i bilen. små små detaljer som inte stämmer överens i det de säger.
    i mitt fall lät det rätt rimligt men lägger sig i bakhuvudet och en dag faller bitarna på plats, men det tog mig två månader också. han var bra, men jag var uppenbarligen bättre...

• HelenaCecilia

Mitt ex var otrogen mot mig en gång, med en tjej han raggade hem från krogen (vi bodde inte ihop och dessutom i olika städer). Han berättade det för mig 6 månader senare för att han då upptäckte att han hade en könssjukdom (eller trodde iaf, det visade sig inte vara ngt sen..) Jag hade inte misstänkt något, men när jag tänkte tillbaka så kom jag ihåg att han varit helt omöjlig att prata med sedan det hände, omöjlig att komma in på livet hur jag än ansträngde mig. Och antagligen hade han satt upp en mur mot mig för att inte försäga sig eller frestas att berätta (för han ångrade sig väldigt mycket och led av att ha gjort det..)

• Anonym (undrar)

ok intressant o se bara hur folk har upptäckt otroheten

• Anonym (utrew)

Ganska precis som inlägg nr 6. Fy f-n vilken chock det var!

• Anonym

var tvungen att ta en promenad VARJE kväll oavsett väder och hade mobilen i fickan på ljudlöst.När jag visade upp en spec på mobilräkningen kom erkännandet...lite svårt att prata bort bevis på papper....

Svar på tråden har din partner varit otrogen? märkte du några tecken?