• trisha

Hur många paket blöjor bör jag köpa hem till min nyföding?

Man lär ju vara trött efter förlossningen så det sista man vill göra då lär ju vara att gå och köpa blöjor. Så med tanke på att det går åt ganska mycket blöjor per dag, hur många paket bör jag köpa hem så det räcker ett tag?

tänkte köpa antingen lidls eller icas egna blöjor

• Svar på tråden Hur många paket blöjor bör jag köpa hem till min nyföding?
  • SaramedM

jga skulle köpa ett av varje sort tex Libero och Pampers för att se vilken sort som passar och sen skicka maken att handla fler

• Corze

vi köpte hem 2 paket typ (eller fick väll 2 paket rättare sagt) sen kompleterade vi efter hand fetersom man inte vet hur länge de kan ha de minsta blöjorna, vi köpte själva hem blöjor innan hon kom med eftersom det var etrapris men då köpte vi nästa strlk, bättre att ha lite för stora så kan man kompletera efter hans istället för att ha massa oöppnade paket.

nu var jag inte trött efter förlossnigen alls så jag kunde följa med å handla efterhand men skicka killen att handla annars. å som föregåene skrev, testa vilka du gillar bäst, sen ändras det efter hand som man byter blöjor, tycker iaf jag men då har jag bara gått till nästa nivå hon e bara 7 veckor haha =)

Emma 080320
  • Mannehkunda

köp som föregående säger ett av varje och kolla vilket som är bäst för just ditt barn, det kan vara väldigt olika hur de passar.
    Jag använde bara libero och pampers första året, men det var bara för att jag var skeptiskt till de andra märkena. När jag väl provade willys, så funkade de minst lika bra. Speciellt jämfört med liberos, då dom ofta luktade mycket kiss...

trisha skrev 2008-05-09 08:27:50 följande:
    Man lär ju vara trött efter förlossningen så det sista man vill göra då lär ju vara att gå och köpa blöjor. Så med tanke på att det går åt ganska mycket blöjor per dag, hur många paket bör jag köpa hem så det räcker ett tag?tänkte köpa antingen lidls eller icas egna blöjor
  • Theodoris

Vi köpte inte hem några blöjjor alls innan och tur var ju det eftersom han kom 6 veckor för tidigt och var tvungen att ha miniblöjjor.

• HelenaMaria

Köp hem kanske två paket. Det brukar räcka ett tag. Mitt tips är att inte vara rädd för att testa lite olika märken. De billigare varianterna kan vara minst lika bra som Libero och Pampers. Vi har bl.a. testat Euroshopper och ICA och de är jättebra! Det känns dumt att låsa sig vid bara två märken...

• Mannehkunda

en av de bästa presenterna vi fick var en trunk full med blöjor av pappans kompis så du kan ju hinta till dina kompisar att de gärna får ta med sig blöjor om de kommer, för det kan bli rätt dyrt faktiskt..

• Niinaaa

Man får ju blöjor på BB...dom använde vi iaf o sen köpte vi nya efter hand.

Jag gick själv o shoppade. inte speciellt trött

hehe supermorsan

• Nasse7

Jag tror vi testade 4 olika blöjmärken när vår lillskrutt var liten. Libero, Pampers, ICA och Huggies. Vi valde Huggies till slut eftersom de var tunnare än de andra men ändå höll tätt.
    De växer ju väldigt fort i den ålder och ett blöjpaket räcker längre än man tror, så 2 blöjpaket tror jag man står sig på ett tag.

• Lalla3

Jag har aldrig köpt blöjor före min förlossning. Det hinner man med sedan.

• Fru Indosaurie

vi hade heller inga blöjor hemma, klarade oss på gratis blöjor ett bra tag.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Freja07
    Niinaaa skrev 2008-05-09 08:41:34 följande:
    Man får ju blöjor på BB...dom använde vi iaf o sen köpte vi nya efter hand.Jag gick själv o shoppade. inte speciellt trötthehe supermorsan
    Ville bara säga att alla får INTE gratis blöjor! På Sunderby BB måste man ta med sig egna blöjor under hela vistelsen där..
  • MiniFröberg
    Freja07 skrev 2008-05-09 09:59:04 följande:
    Ville bara säga att alla får INTE gratis blöjor! På Sunderby BB måste man ta med sig egna blöjor under hela vistelsen där..
    Men man brukar ju få en babybag med reklam och prover från olika företag. Där finna blöjor med. Vi fick inte heller blöjor av själv BB.
  • En glad tjej

Jag hade ett minipaket hemma som gick åt ganska snabbt men jag var pigg som en mört efter förlossningen så jag körde och handlade nästan direkt när jag kommit hem från bb!

• Mollan

Jag fick ingen babybag nu sist, så de enda gratisblöjorna vi hade var pampers lilla minipaket.

Mina tre barn har alla bajsat jätteofta i början och det har lätt gått 10 blöjor per dag den första tiden. Jag tycker att ett par paket kan vara bra att ha hemma, sen är det nog ändå slut på annan mat och då måste man ju iaf bege sig till affären!

• Lady Bling

Jag skulle i alla fall inte köpa flera paket av samma sort och storlek.

För det första vet man ju inte innan hur stort barnet blir, kanske blöjorna blir alldeles för små till exempel.

För det andra är det väldigt olika vilka märken som passar på olika barn, dom är ju byggda på olika sätt och två barn som väger lika mycket kan behöva olika blöjor, både storleksmässigt och olika märken.

Vissa blir jätteröda i rumpan av vissa märken, och då är det dumt att sitta där med flera paket blöjor som gör lillrumpan röd och trycker och skaver.

Köp som flera skrivit kanske 2-3 olika sorters paket i så fall så får du se vilken som passar bäst.

Köp inte alltför många i den allra minsta storleken, för om din bebis växer snabbt så får du ju bara slänga massa blöjor.

• saris

Vi hade bara 1 paket, vi fick ju även blöjor på BB. Sen tyckte jag det var rätt skönt att komma ut lite och testa barnvagnen :)

• Maggiepuh

Här gick blöjorna åt som smör en varm sommardag då sonen bajsade under varje amning.

Svar på tråden Hur många paket blöjor bör jag köpa hem till min nyföding?