• Zofye

Hur lång tid brukar varorna dröja om man beställt från ELLOS?

Gjorde en beställning på ELLOS.se för några dagar sedan.
    På Mina sidor så står det bara att min beställning är mottagen. Hur lång tid brukar dröja ungefär innan dom skickar den? Jag är så otålig
    (Allt jag handlade fanns i lager)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 10:31
    Under "mina sidor" kan man klicka vidare till Beställningar/returer och där finns bland annat läsa:
    "Här kan du:
    - Ändra och lägga till på din beställning, före kl 18:30 samma dag som beställningen är gjord, genom att klicka på ordernumret.
    - Se om din beställning är skickad.
    - Se dina köp de senaste 3 månaderna.
    - För dig som är Faktura- eller Kontokund och vill registrera en retur, klicka på ordernumret och därefter på "Returorder"-knappen. "

Var ser man om beställningen är skickad?
    Under min order kan jag bara se att min order är mottagen, den är alltså inte skickad ännu? Eller kollar man det nån annan stans? Tycker det är konstigt om den inte skulle vara skickad, jag beställde den 7'e maj och allt jag beställde fanns i lager. Då kan det väl inte ska dröja drygt en vecka för att skicka iväg beställningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 11:07
    LOL!!!!!!
    VAR kan man få prata med en telefonist?!
    Talsvar var det ju såklart, men min beställning väntas skickas den 25 maj!!!
    VA?!
    Jag vill veta varför!
    Varorna fanns i lager, varför ska det då dröja 20 dagar innan dom kan skickas?!

• Svar på tråden Hur lång tid brukar varorna dröja om man beställt från ELLOS?
  • Den där Linn

Jag beställde i måndags och fick dom igår, torsdag.

• Zofye

Ojdå.. Fusk! Räcka ut tungan
    Jag beställde i tisdags och min har dom inte ens skickat ännu!

• Den där Linn

Jag är själv förvånad.
    Som norrlänning är jag van att få dom efter 14 dagar, nu när jag är smålänning går det på tre!!

• linhol

Kan komma på 2-3 dar ibland och på 8-10 dar ibland. Jag är oxå otålig så jag brukar ta express så jag får det inom 48 timmar

Freja-mammas lilla prinsessa
  • Zofye

Mm, ångrar nu att jag var aningens snål för det

linhol skrev 2008-05-09 10:07:28 följande:
    Kan komma på 2-3 dar ibland och på 8-10 dar ibland. Jag är oxå otålig så jag brukar ta express så jag får det inom 48 timmar
  • Zofye

Nämen *snyft*, varför står det såhär då jag kollar mina beställningar "Just nu kan vi inte visa dina order"???
    Är det för att det är helg?

• Zofye

*gråter*
    Gråter
    Fortfarande så är min beställning bara "mottagen"
    Kan dom inte skicka den snart i alla fall?

• GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

det gick fort tror det var inom en vecka eller kanske lite mera

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Zofye

Imorgon är det en vecka sedan jag beställde.
    Men jag väntar mig inget paket då, eftersom det bara står "mottagen" på orderstatusen på mina sidor... Gråter

GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm skrev 2008-05-12 17:10:37 följande:
    det gick fort tror det var inom en vecka eller kanske lite mera
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm
    LAV0LINA skrev 2008-05-12 17:12:02 följande:
    Imorgon är det en vecka sedan jag beställde. Men jag väntar mig inget paket då, eftersom det bara står "mottagen" på orderstatusen på mina sidor...
    Trist jag vart så glatt öevraskad över att jag fick mina prylar så fort. Dom kommer nog snart ska du se=)
    reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
Svar på tråden Hur lång tid brukar varorna dröja om man beställt från ELLOS?