hål i örat
min dotter på 5år vill ta hål
men funderar om hon vågar
har ni nåt barn runt den åldern som gjort det?
min dotter på 5år vill ta hål
men funderar om hon vågar
har ni nåt barn runt den åldern som gjort det?
Min dotter var 5 år när hon fick hål i öronen. Visseligen tog det tre veckor från att första hålet var taget tills det andra blev taget (hon tyckte det var lite läskigt, men ville själv).
Om man bortser från det faktum att det vanligtvis är 12 årsgräns på lobepiercing i seriösa studios plus att man inte ska ta hål i öronen på barn, så är det så att öronen växer och tar man hål i örat på en femåring så kommer det hålet hamna väldigt långt ner på snibben när h*n blir vuxen.
Raven Waves skrev 2008-05-09 12:26:43 följande:
Min dotter har inga hål långt ner på snibben måste jag dock få tillägga då, plus att vi tog hålen i en väldigt seriös studio eftersom de ägnar sig åt just piercingar etc. Idag är min dotter snart 11 år och hålen sitter där dom sattes.
Kanske ändrade regler under åren som gått, men inte ändrad anatomi direkt...
Hon är ju bara 11 än! Vänta tills hon är 25 så ska du se att det börjat migrera...
Raven Waves skrev 2008-05-09 12:31:46 följande:
Ok...om du säger så, så är det kanske så i många fall...vad vet jag??
Dock så tog min storasyster (som är 34 sedan igår) hål i sina öron när hon var 3½ år...inga migrerande snibbar där heller.
Ang studion så håller jag med dig om att många oseriösa finns, men jag skulle inte kalla den vi var på oseriös då den än idag är en licenserad studio.
Åsikter och händelser finns överallt, jag delade med mig av erfarenhet, inte åsikt
Raven Waves skrev 2008-05-09 12:26:43 följande:
data2.blog.de/media/298/1336298_e2614820da_m.jpg
Såhär brukar det kunna se ut om man tagit hål som barn...
Licensen betyder bara att lokalen får användas att pierca/ tatuera i... tyvärr säger den ingenting om verksamheten är seriös eller inte.
Raven, jag förstod din åsikt...och återigen skrev jag om min erfarenhet...vet bara vad TS frågade om och svarade.
Sen är det väl upp till var och en att avgöra vad som är seriöst eller inte? Eller har jag fel?
Jag hade ALDRIG för mitt liv låtit dottern ta hål i öronen då hon är fem år. Själv var jag sex år, har haft massor med problem av det senare i livet. Öronen är inte färdigväxta så risken är att hålen blir sneda och inte så fina som man har tänkt sig. Låt henne vänta ett par år, det är mitt råd.
Lycka till!
Min pojke va nästan 5 när han tog hål i ena örat, han tjatade i ca 6 månader sen gav jag med min..
jag fick själv när jag va 6 år o mina sitter bra
SJälvklart har alla sin uppfattning om saker o ting, jag ville bara påpeka att många studios framställer sig som seriösa fast dom i bodmodsamanhang inte anses vara det. Det är lätt att bli lurad...
*inga sura miner ju! *
Jag är 30 år och tog hål i öronen när jag var fem år och mina hål sitter inte långt ner på snibben.
Raven Waves skrev 2008-05-09 12:31:46 följande:
Det finns alltid undantag.
Och många tycker själva inte att deras hål sitter långt ner / är felplacerade, men jobbar man med det så ser man hur skevt det ser ut. Jag tyckte mina hål satt bra tills jag började töja och insåg att de satt jättefel!
Raven Waves skrev 2008-05-09 12:54:24 följande: