• Pojkmamma x3

Vad kostar det på Kreta?

Vi ska åka till Kreta om två veckor. Det var ett tag sen jag var där ( 9 år), så jag undrar vad tex maten kostar där? Nån som vet? Ungefär alltså.
    Håller på att räknar på om fickpengarna räcker Flört.

• Svar på tråden Vad kostar det på Kreta?
  • Bubblan84

priserna är rätt lika våra priser här i Sverige..jag o sambon var där i höstas..gjorde av med 9.000 på två personer på en vecka

• Linny

Åker om en vecka, men jag vet inte riktigt.. Ska kolla

Grekland överlag är inte så billigt.

• isisisis

Det är vår svenska krona som är så dålig!

Det är inte många länder i europa som vi tjänar på att handla i.

Bara vi växlar till euro så försvinner de....

• Linny

Enligt Ving (i Kalives på Kreta)

Mat & dryck
    Restauranger och tavernor i lugn atmosfär. Lunch från 80:-. Tvårättersmiddag från 160:-.

• Bubblan84

resutrangerna har ofta erbjudanden på middag tvårättersmiffag för två personer + en flaska vin för 25 euro

• Karro K

Hej pa er!!

Skulle säg att priserna ligger runt följande,

öl 3-4 euro, kaffe 2,5 euro, toast 2,5 euro, grekisk sallad 3-4 euro, tzaziki 3 euro, varmrätt typ mousaka, köttfärsbiffar, enkel souvlaki 7-9 euro, finare varmrätt filé och sånt 15 euro.

Frukostfralla 60 cent. Stort bröd 1/5 kilo 1 euor.

Självklart är det också dyrare i de små minimarkets på hotellen. Det kan löna sig att åka till de stora butikerna som INKA, Marinoupolis eller Carrefour och handla pålägg, frukost, kaffe och annat inför semestern.
    Handla skinka och ost i charken, mycket billigare än de färdigpaketerade.

Välkomna till Kreta!!!!!!!!!!!

• Ann Lee

Jag har upplevt att på restauranger så höjs priserna lite grann under högsäsong, dvs från mitten av juni. För övrigt börjar priserna närma sig våra priser.

• Pojkmamma x3

Tack! allesammans! Nu har jag fått lite mer kött på benen. :)

Karro K -  Tack för "insider" informationen ;) Du borde ju verkligen ha koll :)

Har aldrig varit på Kreta förut utan på andra ställen i Grekland. Nu ska vi bo på ett ställe som heter Kato Stalos ( tror jag de hette)

Ska kolla din blogg....

• Eelle

Ja det är väl euro där? Är inte helt säker trots att jag var där för 3 år sen, tyckde väl det var ungefär som här iaf.

Men nog är det värt det för det är så fint!

Svar på tråden Vad kostar det på Kreta?