• EmilOLucas

Ektorp-soffa eller Karlstad-soffa, båda vita, vilken hade ni valt?

Vi skall snart köpa ny soffa, vi pendlar mellan den vita Ektorp-soffan,3-sits från Ikea eller den vita Karlstad-soffan från Ikea, 3-sits...

Vilken hade ni valt? Bara seriösa svar tack, vi har väldigt svårt att välja mellan dessa. Vi har ej provsuttit dom ännu, vi skall dit om ett par veckor, till Ikea. Men vi har barn, soffan skall vara bekväm att titta på teve i samt tåla barn.

• Svar på tråden Ektorp-soffa eller Karlstad-soffa, båda vita, vilken hade ni valt?
  • EmilOLucas

hoho, nån som kan ge råd?

• Lillgull

Jag har en Ektorp hörnsoffa..den är jätteskön..jag har ett ljust tyg till min, och det är väl inte så lyckat..då jag har en hund som gärna ligger i soffan..men som tur är så är klädseln till soffan tvättbar..

• EmilOLucas

Lillgull:

Men Ektorp, den är bekväm o så eller? Så man kan slappa o ligga o titta på teve i den?

• HimmelochHelvete

jag har en Ektorp och ÄLSKAR DEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sover som en gud i min hörnsoffa

dock är min också vit o med 3 ungar så måste jag nog ha ett tyg till att byta med hahahahaha men jag älskar verkligen soffan!!!

(¯`°?.¸ ღinnerst inne är vi alla hårdrockareღ ¸.?°´¯)
  • Heranell

Har Ektorp och den är hyfsat liggvänlig! Jag gillar Karlstad också men armstöden är så raka och ganska höga så jag tänker mig att den är inte lika bekväm att ligga och se på TV i... i alla fall inte om man ska vila huvudet på armstöden!

• ming

Karlstad!
    Jag har en Ektorp nu, men jag kommer aldrig igen att köpa en soffa som har tyg som hänger ända ner till golvet.
    Fast jag har ju katter också som gör det jobbigt med det, det kanske inte ni har.

• EmilOLucas

ming:

Nej, vi har inga katter... Du menar att tyget blir mer smutsigt då eller? eller att katterna gillar att ligga och riva på tyget?

Sen undrar jag varför du tycker karlstadsoffan är bäst, beror det på att den är tygfri där nere?

Tack!

• ming
    EmilOLucas skrev 2008-05-12 18:14:52 följande:
    ming:Nej, vi har inga katter... Du menar att tyget blir mer smutsigt då eller? eller att katterna gillar att ligga och riva på tyget?Sen undrar jag varför du tycker karlstadsoffan är bäst, beror det på att den är tygfri där nere?Tack!
    Ja, jag menar alltså att jag tycker mer om Karlstad just för att tyget inte hänger ner till golvet.
    Nu har vi ju katter vars päls fastnar i det hängande tyget, men rent generellt blir det ändå "svårare" att hålla rent under soffan, så jag tror att även om vi inte skulle ha katter i framtiden så kommer vi ändå att vilja ha en mer lättstädad soffa.
  • EmilOLucas

Tänkte på det som en skrev här att Karlstadsoffan har höga kanter på armstöden och den kanske inte är så liggvänlig...vi är faktiskt såna som vill kunna ligga och slappa ibland i soffan...blir nog en Ektorp då.

• Fru Ada

Vi har en Ektorp hörnsoffa och är supernöjda med den. Själva hörnan är farlig att sitta i - svårt att hålla sig vaken

Svar på tråden Ektorp-soffa eller Karlstad-soffa, båda vita, vilken hade ni valt?