Vad händer om man repar en lånebil?
Vår bil är inne på service. Under tiden får vi låna en bil av bilfirman. Nu är det så att jag råkat repa bilen. Vad händer? Hur mycket tror ni att jag kommer att behöva betala? Går det på nån försäkring tro?
Vår bil är inne på service. Under tiden får vi låna en bil av bilfirman. Nu är det så att jag råkat repa bilen. Vad händer? Hur mycket tror ni att jag kommer att behöva betala? Går det på nån försäkring tro?
Ingen som vet? Jag är lite nervig....
Tror nog du får betala självrisk på reparationen, är inte 100% säker dock.
Ja det får jag nog göra. Satt och funderade lite om min hemförsäkring skulle kunna ta det, lägre självrisk förmodligen.
Jepp försäkringen!
de kanske inte ser det..
marina 81 skrev 2008-05-09 15:55:33 följande:
Hej, tecknade du några försäkringar när du hyrde hyrbilen? Det brukar stå på kontraktet, kolla det.
Hejhej! Har jobbat på bilverkstad där jag hyrde ut bilar, o där låg självrisken på 7 500 kr om man skadade bilden. Dock kunde man teckna en självriskreducering för typ 50 kr/dag som sänkte självrisken rejält. Oftast täcker inte ens hemförsäkring den typ av skador. Men du kan ju hävda att bilen såg ut så när du hämtade den i parkeringshuset, o hoppas på det bästa, då finns en möjlighet att din hemförsäkring täcker eftersom det räknas som pakeringsskada! Dessutom måste du tillsammans m bilfirman gå igenom bilen när du lämnar tillbaka den, för att de ska kunna kräva dig på pengar för det, så säger du inget självmant så kanske de inte upptäcker det förrän efteråt! Lycka till!