• Flutterby

Överblommade påskliljor, plantera ut nu?

Hade minipåskliljor i en ampel och en kruka, nu är de vissna, kan jag plantera dem i rabatten då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-13 17:23
    En följdfråga: när kan jag klippa ned de vissna påskliljorna? De ser så trista ut nu, måste man vänta någon viss tid?

• Svar på tråden Överblommade påskliljor, plantera ut nu?
  • Mumfy  1

Visst kan du det

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Mumfy  1
    Flutterby skrev 2008-05-10 13:08:28 följande:
    Tack!
    Så lite så
  • Flutterby

En följdfråga: när kan jag klippa ned de vissna påskliljorna? De ser så trista ut nu, måste man vänta någon viss tid?

• duplo

Ungefär den här årstiden förra året klippte jag gräset med åkgräsklippare hos mina föräldrar, jag körde över allt, inklusive påskliljorna som var överblommade, pappa blev tokig! hihi å han e rätt duktig på trädgård men jag e inte säker. du kan väl klippa av den lilla vissna blomman iaf, de dör dom väl inte av..

• Flutterby
    duplo skrev 2008-05-13 17:43:53 följande:
    Ungefär den här årstiden förra året klippte jag gräset med åkgräsklippare hos mina föräldrar, jag körde över allt, inklusive påskliljorna som var överblommade, pappa blev tokig! hihi å han e rätt duktig på trädgård men jag e inte säker. du kan väl klippa av den lilla vissna blomman iaf, de dör dom väl inte av..
    Aj då! Han kanske var väldigt fäst vid "blasten"?
  • Mumfy  1

man ska låta "blasten" vissna ner så att "näringen/energin" går ner i löken igen
    men den vissna blomman kan du nypa av

Svar på tråden Överblommade påskliljor, plantera ut nu?