• Svar på tråden Avfärgning?
  • Den där Linn

Man får mycket sällan den färg man vill ha efter en avfärgning. Man ska komma ihåg att det "bara" är en mildare variant av en blekning. Dvs, man bleker bort pigment i båda fallen.

Det går att avfärga ett mörkt hår. Hur mycket beror på hur behandlat håret är sedan innan och vilket resultat man vill uppnå.

• amomentlikethis

jag har mörkbrunt hår och skulle gärna vilja ha en ljusare brun färg i sommar.

men då borde det väl räcka att håret bleks lite?

för annars när jag färgat håret så blir det alltid mörkare än jag vill ha det. vare sig jag gör det hos en frisör eller inte. men dom avfärgar väl inte håret innan? har bara sett det för hemmabruk.

• Den där Linn

Frisörer avfärgar hår också.
    Vill du ha ljusare så gör du en avfärgning och tona håret efter det. Tänk på att i sommar kommer solen hjälpa dej att få en ljusare nyans också.

• Den där Linn

Jo, en färg funkar också för ett avfärgat hår. Men det är mer skonsamt för håret med en toning. Har du riktigt mörkt och vill bli hyfsat ljusbrun så skulle jag nästan köra på en blekning. Avfärgningen är lite svagare och det kan hända att du inte får något resultat alls.

Det kan hända att du måste bleka/avfärga håret två gånger också om det inte ljusar upp så mycket du vill att det ska göra. Och för hårets skull tycker jag du ska lägga i en toning efteråt isåfall.

Ja, har man långt hår rekommenderas alltid två paket.

• Jesster

Jag har varit mörkbrun en längre tid och blev trött på att det var mer eller mindre svart i längderna.

Körde en avfärgning och la sedan i en mörk askblond. Blev ganska bra faktiskt, fast jag kommer nog att göra om det snart med en ljus askblond istället.

♥ v.30 ♥
Svar på tråden Avfärgning?