• Pasadena

Tips på leksaker till 10-månaders bebis!

Vi har klossar, pekböcker, hink och spade, massa gosedjur, bilar som låter och blinkar, m.m.
    Ibland plockar jag även fram kastruller, slevar etc.

Skulle vilja ha tips på andra roliga leksaker så man kan variera lite. Vad leker era 10-månaders med?

• Svar på tråden Tips på leksaker till 10-månaders bebis!
  • leeena

mina tjejer är bara 7 mån,men de gillar verkligen sitt leksakspiano,ett sånt här litet med många olika läten..särskilt Tilde,hon älskar pianot!
    Sen har mina andra barn ppskattat en sån här "kul-bana",finns på ex ikea,med runda klossar som man följer i olika banor...
    Bollbräde har oxå varit kl,där bollarna åker ner i olika hål om man slår på dem....

• Pasadena

Vilket bra tips med piano, DEt skulle hon verkligen gilla tror jag!! Undra var man köper sånt bara?

Kulbana? Ikea? Hmm vad kan det vara? *försöker föreställa mig hur den ser ut*

Var köper man bollbrädet ?

• Mamasnest

Leksaker? Min 10-månaders leker bara med sånt som INTE är leksaker. Eller storasysters saker också...
    Kökssaker från IKEA är perfekt, trattar, glasskopor osv är poppis här hemma.

Annars skulle jag tänka lite långsiktigt och köra på typ Little People saker från Fisher Price, de kommer hon att leka med i flera år. VI har ett Zoo, en brandstation och en lekpark i den serien med gubbar och djur samt saker som låter, de älskar min lillfis.
    Köper man typ babysaker så växer de ur dem ganska snart.

Trebarnsmamma på heltid
  • leeena

piano måste väl finnas på de flesta leksaksaffärer..Tjejerna ärvde sitt av storebröderna,så jag vet inte var det kom ifrån..
    Bollbräde finns oxå på leksaksaffärer,BR har säkert både piano och bollbräde..:)

Hittade en länk till en sån kulbana som vi har www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80014041 så slipper du fundera längre...;)

• Pasadena
    leeena skrev 2008-05-09 21:13:53 följande:
    piano måste väl finnas på de flesta leksaksaffärer..Tjejerna ärvde sitt av storebröderna,så jag vet inte var det kom ifrån..Bollbräde finns oxå på leksaksaffärer,BR har säkert både piano och bollbräde..:)Hittade en länk till en sån kulbana som vi har www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80014041 så slipper du fundera längre...;)
    Jag tänkte på ett sånt där piano i trä, men det kanske är överdrivet Det är iaf svårt att få tag på..

Aha är det DEN ikea-leksaken du menar. Ja de verkar roliga!

Tack för alla tips, vet ungefär vad jag ska köpa men tar gärna emot fler tips!
  • Essi73

Pas, testa att varva leksakerna. Ta fram t.ex. 5-6 olika varje dag så att de andra som inte är med blir som "Wow kolla den HÄR var ny/har jag inte sett på ett tag"

Icke att förglömma en stor visp, den har varit Bolls favorit i flera månader nu.

• Pasadena

Essi, jag har funderat på det men hennes nuvarande leksaker är så trista så jag tvivlar på att hon kommer att WAAAAAOOOOWW när hon ser dem igen. Snarare åh nej är det dom där trista grejerna du plockar fram nu igen, pfffttt

• Essi73
    Pasadena skrev 2008-05-11 13:20:29 följande:
    Essi, jag har funderat på det men hennes nuvarande leksaker är så trista så jag tvivlar på att hon kommer att WAAAAAOOOOWW när hon ser dem igen. Snarare åh nej är det dom där trista grejerna du plockar fram nu igen, pfffttt
    *Asg*!
    Ett annat tips då, dra fram decilitermått, kastruller, stekspadar etc, ta undan de dissade lekasakerna för ett tag och ta fram dem sen igen.
    Sen har jag hört talas om, men inte hunnit dit själv, att man hittar fina leksaker på loppisar. Då kan hon få en hel ny "garderob" till en billig penning.

Om du inte redan har upptäckt det och om hon har pill i fingrarna så har Fisher Price kanonpill-leksaker. Boll har haft sina pillisar sen 6-7mån och de är still going strong eftersom de har så olika melodier till varje knapp. Kostar en slant men håller måttet till kräsna pillkids .
  • Pasadena

Var hittar man de där fisherprice-prylarna? Jag har varit på BR där vi bor men de har knappt nånting tycker jag. Kanske skulle överväga att åka till toys r us vid barkarby (om det finns kvar )

• Buff och Plopp

Hej
    Lillan är ju 9 månader och hon älskar allt med ljud och lampor.

Har en boll med knappar som man trycker på så blinkar de och spelar musik, från Åhlens tror jag.

Sen lite olika fisherprice grejer, en leksakstelefon med lur och knappar med olika ljud. Den är favorit just nu. Man blir dock lätt trött av ringsignalen nu när man hört den ett antal gånger
    Vi har nog köpt de fisher price sakerna typ på babyland eller barnens hus.

• Mamasnest

Jag tycker att de har Little People sakerna överallt, på Maxi, BR, Toys R us osv. Leta på du så hittar du dem snart.
    Vår djurpark som vi har därifrån har inte bara djur som man kan stoppa i och ur utan knappar som man ställer djuren på så att de låter som det djur som ska vara i den hagen. Lillan älskar det!

Pasadena skrev 2008-05-11 16:33:24 följande:
    Var hittar man de där fisherprice-prylarna? Jag har varit på BR där vi bor men de har knappt nånting tycker jag. Kanske skulle överväga att åka till toys r us vid barkarby (om det finns kvar )
    Trebarnsmamma på heltid
  • spook

Oj, jag är nog för sträng mot dottern, har väldigt svårt för saker som låter mycket så vi har (än så länge) ingenting som tutar eller plingar eller spelar melodier . Hon bankar ju ändå alla hårda saker i golvet eller mot varandra, så det är inte precis tyst. Men apropå IKEA så är den senaste succén den här:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80021008

Kanske inte ser så kul ut, men man kan ha väldigt stor glädje av den, tydligen. Plocka i, plocka ur, plocka i, plocka ur.......

Svar på tråden Tips på leksaker till 10-månaders bebis!