• Flygfotogen

Rastplatser E4 söderut

Hej alla!

Sweden Rock Festival börjar nalkas och det är dags att styra kosan söderut från Gävle till Sölvesborgstrakten. Det är skönt med liten pauser ibland i körningen så jag tänkte höra om någon kan tipsa om fina och bra rastplatser längs E4? Helst med toalettmöjligheter.

Det ska finnas någon sida har jag för mig men hittills har jag bara testat vägverkets övergripande rastplatskarta. Den är för rörig för att bli logisk och begriplig. Dessutom är det trevligt att höra riktiga personers preferenser.

Solig sommar till er alla!

• Svar på tråden Rastplatser E4 söderut
  • Mammis70
    Marsch skrev 2008-05-09 15:58:19 följande:
    Hej alla!Sweden Rock Festival börjar nalkas och det är dags att styra kosan söderut från Gävle till Sölvesborgstrakten. Det är skönt med liten pauser ibland i körningen så jag tänkte höra om någon kan tipsa om fina och bra rastplatser längs E4? Helst med toalettmöjligheter. Det ska finnas någon sida har jag för mig men hittills har jag bara testat vägverkets övergripande rastplatskarta. Den är för rörig för att bli logisk och begriplig. Dessutom är det trevligt att höra riktiga personers preferenser.Solig sommar till er alla!
    Det finns ju Laganrasten tex ocg Ljunbystopp.
  • Mammis70
    Marsch skrev 2008-05-09 16:24:01 följande:
    Laganrasten ligger vid vilken närmaste stad?

Ljungby
  • Amazina

Utanför Värnamo finns längsmed motorvägen en jättestor rastplats med Mc Donalds, Burger King, Max, en mack och ett nybyggt hotell.

• Amazina

Oj, ni kanske inte ska såå långt söderut...

• Flygfotogen

Tack för tips! *antecknar*

Det får gärna vara en rastplats med en JET-mack i anslutning.

• Mammis70
    Hej alla!Sweden Rock Festival börjar nalkas och det är dags att styra kosan söderut från Gävle till Sölvesborgstrakten. Det är skönt med liten pauser ibland i körningen så jag tänkte höra om någon kan tipsa om fina och bra rastplatser längs E4? Helst med toalettmöjligheter. Det ska finnas någon sida har jag för mig men hittills har jag bara testat vägverkets övergripande rastplatskarta. Den är för rörig för att bli logisk och begriplig. Dessutom är det trevligt att höra riktiga personers preferenser.Solig sommar till er alla!
    Det finns ju Gränna också.
  • Flygfotogen

Jodå, vi ska förbi Värnamo också. Sölvesborg ligger en bit ner i Blekinge, vid kusten.

• Mammis70
    Det är ju fint i utmed Gränna vid sommaren.
  • Amazina

En Jetmack ligger 500 meter ifrån rastplatsen vid Värnamo. Men då måste ni svänga av på avtagsvägen mot Värnamo. Den ligger innan man kommer in i staden, så det är inte långt.

• CarlHerman

Bredasten vid värnamo som nämnts tidigare är ingen mysig rastplats direkt. Asfalt och tre hamburgerrestauranger. Är du ute efter att bara äta eller en mysig rastplats vid en sjö eller liknande? Kring Gränna är nog fint med utsikt över vättern.

• Flygfotogen
    Amazina skrev 2008-05-09 16:48:13 följande:
    En Jetmack ligger 500 meter ifrån rastplatsen vid Värnamo. Men då måste ni svänga av på avtagsvägen mot Värnamo. Den ligger innan man kommer in i staden, så det är inte långt.
    Kanoninfo! *antecknar febrilt*

Epic - Ja precis. Vissa mysiga rastplatser har ju vattentoaletter men inte mycket mer än sådana och natur. Det är helst sådana jag vill åt. Dock är tankning i närheten också eftertraktat.
Svar på tråden Rastplatser E4 söderut