• Mc66

Vad händer om man inte hämtar ut ett REK

Om man inte hämtar ut ett rek brev, går det tillbaka till avs då?

Kan man vara anonym om man skickar rek?

Kan man skicka ett brev och få kvittens på det, utan att mottagaren anar vem det är ifrån förrän han redan öppnat brevet?

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
  • Svar på tråden Vad händer om man inte hämtar ut ett REK
  • Lilith74

Vilka James Bond-frågor
    Fråga posten...

• TheDyingBride

Hämtar man inte ut det går det väl tillbaka till avsändaren till sist skulle jag tro.
    och man kan väl ange falsk avsändare om inte annat då om man nu inte vill visa vem man är.

• Proxima

Ja, rek som inte hämtas ut skickas tillbaka till avsändaren. Men då måste denne ha uppgett sin adress vid skickandet. Det går att skicka rek annonymt, alltså utan avsändare, men det rekommenderas inte. Ifall mottagaren ej hämtar ut det så finns det då ingen att skicka tillbaka till. Då skickas det till Kiruna, obeställbara försändelser. Oftast är det ju saker av mer värde som skickas som rek (eftersom det kostar portot för vikten + 50 kronor). Oftast vill ju avsändaren ha tillbaka reket ifall mottagaren inte hämtar ut.

• flipperkulan

Tror inte man kan skicka rekomenderat anonymt eftersom det är försäkrad post...? Men fråga på posten

(¯`°?.¸ ღ♥ MAJA 2008.04.29 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mc66

Jag har ett yrkande på skadestånd som jag blivit tilldömd, killen gör allt för att undvika mig, och visst kan jag begära handräckning från kfm men jag skulle helst slippa det, då jag vet att det ger honom bara mer bränsle på sin ilska.
    Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Vad händer om man inte hämtar ut ett REK