• Midsommarkrans

Alla med barn-elbil, se hit!

Jag har tidigare frågat om det var någon som hade elbilen "Smart" med fjärrkontroll, (www.importlagret.com/prod_info.asp&open=,1311,1523,), men det verkade som att det inte är någon som har den.

Så nu undrar jag om ni har någon annan elbil, i så fall vilken?
    Låter de mycket?
    Går det att köra dem på tomten (gräs) eller är det bara vägen som gäller?
    Är/har elbilen varit uppskattad hos barnet?
    I så fall, hur länge har den varit rolig?

• Svar på tråden Alla med barn-elbil, se hit!
  • Midsommarkrans

Är det ingen som har en elbil till sitt barn???

• Nattviolen

Kompisarna har en liten John Deerebil till sin son. Ser ut som dom som parkförvaltningarna brukar köra omkring i men mycket mindre. De har bytt batteriet mot ett bilbatteri så den orkar ett tag. Två växlar och back tror jag. Låter inte mycket. Går att köra på gräs, men inte i djupsnö. Vår dotter älskar den - både att åka och att köra.

Ägaren är 3 år och 3 månader och dottern är 2,5 år, men så himla mycket större kan dom inte vara i just denna modell iallafall. Men än så länge gillar dom den, dom har haft den i snart 1 år.

• Midsommarkrans
    Nattviolen skrev 2008-05-09 21:04:51 följande:
    Kompisarna har en liten John Deerebil till sin son. Ser ut som dom som parkförvaltningarna brukar köra omkring i men mycket mindre. De har bytt batteriet mot ett bilbatteri så den orkar ett tag. Två växlar och back tror jag. Låter inte mycket. Går att köra på gräs, men inte i djupsnö. Vår dotter älskar den - både att åka och att köra.Ägaren är 3 år och 3 månader och dottern är 2,5 år, men så himla mycket större kan dom inte vara i just denna modell iallafall. Men än så länge gillar dom den, dom har haft den i snart 1 år.
    Tack för ditt svar! Vi är verkligen sugna på att köpa en till vår son (14 månader) men vill ju så klart att han ska kunna använda den så mycket som möjligt...

Är det någon mer som har något att säga om elbilarna?
  • fia jimmy

Min son har en elbil. Han fick den när han va 2år. Men började använda den riktigt när han va typ 3år. Det är en stor o rejäl typ jeep. Finns två hastighetslägen på den o även back. Går o köra med överallt så länge det inte är blött. Men troligen slutar det med att barnet blir förstort o vill ha dyrare leksaker. Min son har älskat elbilen o fick en riktig fyrhjuling när han fyllde 5 år. Så nu kör han "farligt" på crossbanan...

• Midsommarkrans

fia jimmy skrev 2008-05-09 21:21:54 följande:

Min son har en elbil. Han fick den när han va 2år. Men började använda den riktigt när han va typ 3år. Det är en stor o rejäl typ jeep. Finns två hastighetslägen på den o även back. Går o köra med överallt så länge det inte är blött. Men troligen slutar det med att barnet blir förstort o vill ha dyrare leksaker. Min son har älskat elbilen o fick en riktig fyrhjuling när han fyllde 5 år. Så nu kör han "farligt" på crossbanan...
    Tack för att du berättar om er elbil. Precis vad vi också har trott att när de närmar sig 5-års åldern så börjar det behövas "häftigare" fordon att köra runt i.

Du säger att er bil går att köra på gräs, det är det vi har varit rädda för att elbilen "smart" inte ska klara av. Er elbil är ju lite större och med två motorer, gissar jag på, så frågan är om den lilla elbilen "smart" klarar gräs... Vill så gärna ha den eftersom det är fjärrkontroll med till den, annars kan ju inte vår son nyttja den förrän han närmar sig kanske 3-årsdagen...
  • fia jimmy

Jag tror att er klarar gräs. Fast troligen kommer den gå lite slöare i gräs. Vår fd granne hade typ en el-motorcykel. O den körde han med på gräsmattan..

• mammatillpojkar

en kompis till mej köpte en på toys r us (med 2 säten) och den köpte hon till sin son när han va 3 år och nu är han 5 och kör fortfarande i den!

Svar på tråden Alla med barn-elbil, se hit!