Anonym (TTT) skrev 2008-05-09 21:53:35 följande:
Ingen aning men du kan vara torr och så förvärras det när du blir trött. Förvärras det när du blir varm/svettig? Vad gör du vid 19-20 tiden? Kan du har loppor eller liknande kryp i en soffa/säng? Är du allergisk mot något som du äter till middagen eller kvällsfikat? Som du märker har jag ingen aning.... Jag hoppas att det försvinner snart.
Kan man få klåda av trötthet? Ja, jag är ju trött för jämnan och vet med mig att jag inte sover de timmar jag ska - fast så har det ju varit länge utan att klia.
Anonym (skabb) skrev 2008-05-09 21:56:40 följande:
kolla noga i fingervecken precis där det blir ovansida av handen.Är det små små bubblor där?Jag fick skabb en gång och det kliade som satan!Var till husläkaren som trodde jag var torr och gav mig hudkrämNär jag tillsist kom till hudläkaren hade jag skabb och han tog proverna precis där vid veckan.Det är dock lätt att bota med en kräm.
Alltså det kliar faktiskt inte på händerna, och jag ser inga såna förändringar som du beskriver. ...och det kliar väl inte i hårbotten? Jag undrar om jag inte har någon kombination av torr hud/trötthet/allergi ?