Koppeltvång
Vet att det är koppeltvång mellan 1mars tills okt eller vad det var men det gäller väl bara i skog?
Men skulle vilja veta om någon vet vad som gäller i tex tätbebyggt område osv.
Bor iofs i villa men det är tätbebyggt och så finns det hyres lägenheter strax nedanför på vår gata och där har dom ALLTID en hund lös och undrar om man får det, verkligen, anser inte att de har jätte bra pli på hunden då den varit på väg fram till oss ett antal gånger och det har varit i sista sekunden dom fått tag på den, och nu har det blivit lite tjafs ang detta så skulle gärna vilja veta hur mycket jag har rättt att säga ang detta eller ja om jag kan säga att dom ska ha koppel på hunden, nu är iofs våran hund snäll mot andra hundar men han känner ju såklart att jag blir irriterad på att deras hund jämt kommer springande lös emot oss när vi går förbi där och irritation verkar nästan smitta lite inte så att han blir ilsken men ja svårt att förklara....
Har för mig att jag hört att hundar ska vara kopplade i tätbebyggt område men blev osäker nu så skulle gärna vilja veta vad som gäller osv...
Hoppas någon vet och kan hjälpa mig