• petra34

Hagbyhöjden i Åkersberga?

Hej!
    Jag har lite funderingar kring Hagbyhöjden, tycker det verkar vara ett perfekt ställe att bo när man har barn samt att husen är jättefina. Är det någon som bor där som kan/vill dela med sig om hur där är? Bor nu i Täby och trivs jättebra, men skulle vilja bo i ett nytt område med massor av barn!

Mvh Petra

• Svar på tråden Hagbyhöjden i Åkersberga?
  • Miss Lau

Vi bor inte i Hagbyhöjden men i Åkersberga och vi har flera vänner och bekanta i Hagbyhöjden. Området är ju jättefint och det finns mycket barnfamiljer. De vi känner trivs rätt ok men saknar butik och allmän service.

• petra34

Ja, det är klart, det ligger ju lite ensamt där uppe. Men det är väl inte så långt till centrum har jag för mig. Ska försöka locka med mig sambon på husvisning idag, han tycker Åkersberga är lite off...men jag tycker det verkar mysigt och samma villa i Täby skulle kosta alldeles förmycket!Sen finns det inte så nybyggda områden här.

• Miss Lau
    petra34 skrev 2008-05-11 07:31:48 följande:
    Ja, det är klart, det ligger ju lite ensamt där uppe. Men det är väl inte så långt till centrum har jag för mig. Ska försöka locka med mig sambon på husvisning idag, han tycker Åkersberga är lite off...men jag tycker det verkar mysigt och samma villa i Täby skulle kosta alldeles förmycket!Sen finns det inte så nybyggda områden här.
    Allt är givetvis relativt men det är rätt långt till centrum och personligen skulle jag inte vilja bo på Hagbyhöjden just för läget (mitt i "ingenstans" utan andra fördelar som vatten etc).

Fast jag förstår att priserna är lägre än i Täby, å andra sidan finns det ännu billigare hus i andra trevligare delar av Åkersberga.
  • Snöa
    Svar på #3
    Hej!

Vi bor i Hagbyhöjden och trivs jättebra! Husen är nya och fina med natur runt omkring. Massor med barnfamiljer och lekplatser. Visst, efter att ha bott i stan så är det en bit till affärer osv. men det är ju rätt vanligt när man bor i hus.
    Vi tyckte vi fick mycket hus ( och trädgård) för pengarna jämfört med t.ex Täby. Vet att det varit ( och fortfarande kanske är?) rätt många hus till salu i området just nu.
    Lycka till med husletandet!
Svar på tråden Hagbyhöjden i Åkersberga?