Snabb hjälp önskas om brännässlor!!
MIn son kom in med hela händerna full i brännässlor
Nu har han utslag över hela händer och gråter...
Vad kan jag göra för att hjälpa honom??
Har tvättat honom ordentligt med vatten och tvål...
MIn son kom in med hela händerna full i brännässlor
Nu har han utslag över hela händer och gråter...
Vad kan jag göra för att hjälpa honom??
Har tvättat honom ordentligt med vatten och tvål...
Kylbalsam, zinksalvor osv.
Sybril...eller vad det heter. Sån där sårvätska liksom ska vara lindrande, finns en annan också som heter nå annat. Kylbalsam har jag för mig att en del använder....men jag vet inte.
Åh vad bra jag har kylbalsam hemma
Ska genast smörja honom!
tvätta inte med tvål o vatten. Låt det bara lufta. Mig hände det en olycka när jag var ca 10. Kan berätta men inte garantera att det hjälper. Jag cyklade i skogen i shorts, på en smal stig som svängde. I kurvan cyklade jag på en sten o tappade kontrollen över riktningen o for rakt ut i höfthögt hav av brännässlor. Jag la mig i gräset en stund o besvären kom aldrig.
du har ingen aloevera gel eller nått såpnt hemma.. kanske en aloevera växt... det äer himla bra.. tar bort svedan/klådan på några sekunder
Min son ramlade in i bränässlor i onsdags och hans händer och armar såg förfärliga ut.. Hade ingen kylbalsam hemma så jag sköljde honom i kallt vatten en liten stund.. Ca 5 min efter det så lekte han som vanligt igen och hade inte ont.. Redan dagen efter så va alla blåsor borta.. Frågan är om inte kroppen kanske tar hand om det bäst själv?
Salubrin kanske det heter
spring ut o plocka lite grodblad från gräsmattan, gnugga in saften från dem där han har bränt sig.
xylocainsalva är bra, bedövar ganska bra
Om man inte har någonting med sig ut i skogen och blir getingstucken, vad ska man göra?
Ja tack
Salubrin funkar!
Spott är kanonbra!