• Lina med Liten

vart köpa glasstårta??

Jag trodde att glasstårta skulle vara en baggis att hitta... Ack vad jag bedrog mig
    Finns inte i de 2 butiker som ligger närmast mig. På coop fanns 1 men den va knappast barnkalasvänlig... (Punchsmak)

VAR finns de?? Såg att hemglass har 1 modell. Hur många port är 1,5 liter glass??

**Älskade lilla Thea**
  • Svar på tråden vart köpa glasstårta??
  • Intelligenti pauca

om du googlar så finner du ut hur mycket glass de beräknar per port

För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Amazina

Var bor du? I Malmö finns ju butiken Lejonet och Björnen som är kända över hela Sverige.

• Lina med Liten
    Amazina skrev 2008-05-10 10:58:00 följande:
    Var bor du? I Malmö finns ju butiken Lejonet och Björnen som är kända över hela Sverige.
    Det va ett bra tips!! De har ju supergod glass!! (Bor i gbg så det är inga problem att hitta) De tänkte jag inte ens på
    **Älskade lilla Thea**
  • Amazina

Ja!!! Såg precis att lejonet och Björnen finns på en massa ställen i Gbg med! Så himla bra! Deras tårtor kan bara inte bli fel!

• Martina R

Annars kan du göra din egen glasstårta, Du kan köpa vanlig vaniljglass tex och tina den lite, sedan är det bara att blanda i det du vill ha i glassen tex bär, choklad, maränger, och klicka ut det i en form och in i kylen igen.

• Martina R

American icecream finns i Frölunda, de gör glasstårtor på beställning och du kan välja vilken glass du vill ha i.

• Lina med Liten
    Martina R skrev 2008-05-10 11:03:09 följande:
    Frysen ska det vara inte kylen.
      Ska fundera på det där m att göra själv men jag är ju lite bekväm av mig också
    **Älskade lilla Thea**
  • Lina med Liten
    Martina R skrev 2008-05-10 11:04:33 följande:
    American icecream finns i Frölunda, de gör glasstårtor på beställning och du kan välja vilken glass du vill ha i.
    åh spännande!! Vet du vart i frölunda sådär på rak arm?
    **Älskade lilla Thea**
  • Martina R

Den ligger i industriområdet bortanför branstationen innan gnistängstunneln. ska kolla upp adressen.

• Lina med Liten
    Martina R skrev 2008-05-10 11:09:26 följande:
    om du går in på kungsglass.se, det hade visst bytt namn.
    Aha för jag googlade som en tok på det andra namnet
    **Älskade lilla Thea**
  • Lina med Liten

Har du handlat glasstårta där? Det va en kass hemsida utan info

Hur långt innan måste man beställa??

**Älskade lilla Thea**
  • Martina R

Det var ganska länge sedan jag gjorde det, så jag kommer inte ihåg hur många dagar innan man måste beställa.

• Lina med Liten

Ok jag får ringa o fråga i veckan... Tack snälla för hjälpen!

**Älskade lilla Thea**
Svar på tråden vart köpa glasstårta??