• Anonym (Hanna)

Jag bara spyr och spyr

Jag har spytt 4 gånger inom loppet av 1 timme, sista gången kom det bara vatten.

Jag var ut igår och blev ganska full, men jag har aldrig blivit så bakis så jag spyr, blir aldrig bakis faktiskt.

Det är nästan så att jag börjar fundera på om det är något annat fel..

När ni är så bakis, hur många gånger spyr ni då? När blir det bättre??

• Svar på tråden Jag bara spyr och spyr
  • Anonym

Jaha, du kanske har blivit sjuk?

• Anonym (Hanna)

Kräksjukan? Jag hade den för 3 veckor sedan, men det känns annorlunda den här gången..

• Anonym (jag oxå)

jag kan bli sån ibland när jag är bakis...spyr en hel dag efter. jättejobbigt är det!!!

• Anonym (Hanna)

Anonym (jag oxå) skrev 2008-05-10 14:31:38 följande:

jag kan bli sån ibland när jag är bakis...spyr en hel dag efter. jättejobbigt är det!!!
    Går det över till kvällen? Vi ska nämligen och grilla hos mina föräldrar snart.. Nä nu går jag snart och spyr igen, fan!
  • Anonym (Hanna)

Jaha då spydde man igen, men bara nån grön sörja..

• Pumba

galla kallas den gröna sörjan. Hoppas att du mår bättre snart!

• Teskedsmamman
    Anonym (Hanna) skrev 2008-05-10 14:28:39 följande:
    Kräksjukan? Jag hade den för 3 veckor sedan, men det känns annorlunda den här gången..
    Finns andra magsjukor än kräksjuka....
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (jag oxå)

det brukar lugna sig fram till kvällen. försök att äta lite det brukar kännas lite bättre då. jag brukar kunna äta salt mat

• Anonym (bakis?)

Har du åksjuketabeletter hemma så funkar dom mot kräkbakfylla. när det krisar kand etvara bra, som när man ska till svärföräldrar eller liknande:)
    ta lite vitaminer också, och gå till teknikmagasinet i veckan och köp något som heter bakis, det är brustabletter som man tar innan man går och lägger sig när man druckit.
    det har jag gjort att jag inte kräks hela dagne efter, utan faktiskt är rätt ok.. värt att prova!!!
    Krya på dig. jo, drick vatten, det är skönare att kräkas vatten än galla.

• Anonym (Hanna)

Tack alla för era råd! Jag var tvungen att berätta det för min mamma, men hon brydde sig inte så mycket, tyckte bara att jag fick skylla mig själv.

jag spydde inget mer efter den jag skrev, men jag mådde fruktansvärt illa! Vid 18-tiden släppte det, så skönt!

• Anonym

Va skönt att det gick över. Ja, oavsett varför man mår illa, om det är magsjuka eller man är lite bakis så är det en väldigt skön känsla när illamåendet äntligen släpper.

• Zofye

Min sambo spydde en gång/timmen från kl 6 på morgonen till kl 4 på eftermiddagen en gång. Han började starkt tvivla att han var bakis eftesom han, om han spyr, bara brukar spy en gång!
    Men det visade sig att han bara var REJÄLT bäkis...

Anonym (Hanna) skrev 2008-05-10 14:23:51 följande:
    Jag har spytt 4 gånger inom loppet av 1 timme, sista gången kom det bara vatten.Jag var ut igår och blev ganska full, men jag har aldrig blivit så bakis så jag spyr, blir aldrig bakis faktiskt.Det är nästan så att jag börjar fundera på om det är något annat fel..När ni är så bakis, hur många gånger spyr ni då? När blir det bättre??
  • Anonym (Hanna)
    LAV0LINA skrev 2008-05-11 09:57:22 följande:
    Min sambo spydde en gång/timmen från kl 6 på morgonen till kl 4 på eftermiddagen en gång. Han började starkt tvivla att han var bakis eftesom han, om han spyr, bara brukar spy en gång!Men det visade sig att han bara var REJÄLT bäkis...
    Ja jag tvivlade där ett tag, men jag var nog bara riktigt bakis, usch aldrig mer!
  • Anonym (resorb)

Förut kunde jag ligga och kräkas en hel dag efter att jag druckit alkohol, även om jag inte ens druckit så mycket kvällen innan. Nu för tiden ser jag till att alltid dricka MYCKET vatten under kvällens gång. (Ett glas vatten till ett glas vin etc) Tar alltid resorb (vätskeersättning) innan jag lägger mig och även på morgonen dagen efter. Känner mig aldrig bakis längre. Bakfylla beror ofta på uttorkning, så att dricka mycket vatten eller ta en resorb kan göra att man slipper ligga och kräkas en hel dag

Svar på tråden Jag bara spyr och spyr