• Annamus

Hur träna armar och axlar hemma?

Jag har inte tid och inte råd med gymmet i sommar, men planerar det till hösten istället. Har två barn hemma och det blir en del promenader med vagnen. Jag skulle ändå vilja få lite form på armarna och lite styrka i axlarna och ryggen i sommar. Armarna ser ut som slappa elefantsnablar bara, efter snabb viktminskning och för lite muskler. Hjälp? E enkla hantlar nåt å ha tex?

• Svar på tråden Hur träna armar och axlar hemma?
  • MrsSn0w

Armhävningar (biceps) Dips (Triceps) Axlar kommer jag inte pånåt just nu.. Men det finns säkert nån annan som gör det

~ Liam 07~09~15 ~Leksand i mitt hjärta~
  • ThisIsMe

Armhävningar och dips är jätteeffektivt. Gummiband eller hantlar om du vill träna deltoideus.

• Annamus

*muttrar* Jag har alltid hatat armhävningar av någon anledning. Får liksom inte till det... Men jag får väl öva och öva tills det funkar antar jag... Hur är det med gå med stavar förresten? Kan det vara nåt? Jag tar gärna bäbisen i Mei Taien så går det gå med stavarna (i teorin iaf.)

• MrsSn0w

Men gör armhävningar på knäna då. Det är lättare att få till det. Sen tränar du ju inte bara triceps av armhävningar utan oxå bröst. Varijera med breda och smala.

Vet inte hur det är med stavar, tyvärr

• Annamus

Ja hängtissarna kan åxå behöva få sig en omgång, det är helt sant. Jag ska experimentera lite. Just nu har jag dock haft ett knä "skadat" i omgångar efter vi flytta i hus, blåmärken först, sen blåsor och nu i dag skrapade jag upp hela knät när jag flyttade trädgårdsmöbler. Ja detta efter att ha slagit huvvet tre gånger åxå så gubben undrar om jag ska ta kål på mig. ;)

Tack för alla tips, flera är mycket välkomna!

• Annamus

Ah! Smart! Jag satt just och kikade på nå hantelset som inte var så tokdyra i jämförelse med gymkort alltså... men jag måste prova först å se hur tungt jag behöver. Förr i världen tränade jag mycket på gym, just styrketräning,men jag har ju legat av mig såklart och nu finns det noll muskler där. Eller ja... jag bär ju barn hela dagarna så lite finns väl...

• MrsSn0w
    Annamus skrev 2008-05-10 19:26:13 följande:
    Ah! Smart! Jag satt just och kikade på nå hantelset som inte var så tokdyra i jämförelse med gymkort alltså... men jag måste prova först å se hur tungt jag behöver. Förr i världen tränade jag mycket på gym, just styrketräning,men jag har ju legat av mig såklart och nu finns det noll muskler där. Eller ja... jag bär ju barn hela dagarna så lite finns väl...
    haha, samma här.. Är f.d Elitgymnast och då var man ju vältränad med bra musklepaket. Nu dess värre så finns muslkerna gömda under många lager med valspäck
  • Annamus

Nah, jag tränade åxå gymnastik när jag var yngre, men jag slutade när det blev för många träningar i veckan ju... men det är mååånga år sedan nu det.

• MrsSn0w

Jaså? Vad trevligt... Hur många år sen var det då? Jag slutade på elitnivån runt 97-98 men fortsatte träna på egen hand..

• Trynträ

Såna där rullmaskiner funkar bra också.
    Plankan är fruktansvärt jobbig. Går att göra på sidan också.
    Ryggres.
    Cykling i luften.
    Stavgång är jättebra för axlar och armar. Se bara till att släppa ner axlarna så du inte går och spänner dig. Gå ungefär som du skulle åka skidor med lite frånskjut och inget fjuttande med armarna framför dig som man ser många göra. Släpp staven litegrann i frånskjutet som sker snett bakåt. Du kommer garanterat att få träningsvärk i både armar och ben första gången.

Svar på tråden Hur träna armar och axlar hemma?