• Aisha

Har glömt linsvätskan hemma... vad ska jag göra? =(

Jag har glömt linsvätskan hemma till mina linser (ska sova borta under natten).

Vad ska jag göra med mina linser under natten? Jag kan inte sova med dem, och de kommer ju torka om jag inte lägger dem i någon vätska? Snälla, vad kan jag göra?

Någon som vet?

• Svar på tråden Har glömt linsvätskan hemma... vad ska jag göra? =(
  • Pochahontas

Kan du få tag på koksaltlösning så har jag för mej att det går lika bra. Kanske du i värsta fall kan koka upp vatten och svalna det o sen lägga linserna i det.

Jag har vid ett katastroftillfälle förvarat mina linser i vatten. Det är kanske inget att rekommendera, men det gick hur bra som helst.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • sweet n sour

i värsta fall får du sova med dem i, har ingen aning faktiskt...
    de gånger jag sovit med min linser i har jag varit lite varig i ögonen dagen efter men inte alltid. ibland har jag inte märkt av linserna alls.

• mrs Elliott

koka lite vatten och häll i lit salt..finns en risk att man tar för mycket salt och då svider det som fan i ögonen sen när du ska sätta i dem..men det håller linserna fräsha i alla fall.

• Aisha

Okej!

Ska försöka göra egen koksaltslösning då...

Kan ej sova med linserna, de är inte till för det.

• viseversa

man ska hälla i lika mycket salt som det är på tårar.det ska smaka lite salt om vattnet men inte för mycket.man kan ju tästa att hälla lite av vattnet i ögat och se om det känns okej.

• Pochahontas

Sov ALDRIG med linserna! Det råkade jag göra - bara några timmar - och fick jätteproblem sen. Hemsk hornhinneinflammation, mycket smärtsam, och i slutänden gjorde detta att jag inte kunde ha linser längre... Så gör det INTE om det inte är linser som är till för att sova med.

Jag vet att det finns dom som gjort det och säkert protesterar mot det jag skriver, men ta inte den risken!

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • danitra

Precis, som någon nämnt så är det bäst att göra egen koksaltlösning att lägga dom i.

Men för framtiden vill jag tipsa om att skaffa andra liner som du kan sova med. Mina har jag i dygnet runt i 30 dagar - helt underbart!

• Zenobia

Ja brukar göra egen koksalts lösning och sen lägger ja linserna i varsin äggkopp över natten =)

• Aisha
    Zenobia skrev 2008-05-10 20:07:48 följande:
    Ja brukar göra egen koksalts lösning och sen lägger ja linserna i varsin äggkopp över natten =)
    Hahaha, vad gulligt "i varsin äggkopp"
Svar på tråden Har glömt linsvätskan hemma... vad ska jag göra? =(