• gummibears

*Hur mycket går det åt egentligen

Hur mycket går det åt egentligen till en amningskudde? Har hittat på slöjd-detaljer 1 kg för 69:- (plastkulor). Har även hittat på Panduro 125:- för 33L (styrolitkulor). Vilken sorts stoppning ska man köpa egentligen???? Samt, hur mycket behövs det?????

• Svar på tråden *Hur mycket går det åt egentligen
  • versan

Styrolitkulorna väger inte speciellt mycket.
    Ring till företaget och fråga hur mycket det fyller...

• gummibears

Jag tänkte att det är ju flera som har sytt själva här, så dom borde veta hur mycket som behövs.

• versan

Jag köpte bara en påse med styrolitkulor, och på den fanns det ingen märkning hur mycket det vägde.
    men om jag kommer ihåg under dagen så ska jag ringa dom
    och fråga hur mycket det är i den påsen jag köpte.

• Ollemaja

Jag fyllde min kudde med vanligt "vadd" som man kan köpa i tygaffärer. Då gick det åt knappt 2 kg.

• Pluttiluttan

När jag gjorde min gigantiska sacco-säck på 800 liter så köpte jag sån fyllning på Silvan bygg, de fanns i 100-liters säckar och kostade nog ungefär 140 kr per säck (så Panduro är dyyyrt). Jag skulle nog tippa på att ca 60 liter kan vara lagom.

• artie

Jag köpte styrolitkulor på Panduro. De har i 30 L eller 100L påsar. De sa att 30 L brukar räcker till en amningskudde men eftersom jag väntar tvillingar och vill göra en extra storkudde bestämde vi att ta 100 L (Det var billigare än 2 x 30 L).

• gummibears

Har fått tips idag om att kolla i möbelaffärer som säljer sacco säckar. Dom säljer ofta påfyllnadspåsar. Ska försöka kolla imorgon. Har ingen direkt brådska. Har inte börjat att sy än....men snart ska jag sätta fart.

• gummibears

Jag vill bara tipsa er om att letar ni efter stoppningen så gå in i en affär som säljer sacco säckar. Jag köpte en stor påse idag för 80 kronor!! Betydligt billigare än Panduro. Jag tror allt att det kommer att räcka med den påsen jag köpte.

• Oboyälskaren

Hur stor har ni gjort amningskudden? Jag menar själva tyget? Jag funderar på att göra en jag också, men vet inte riktigt hur jag ska göra... Är inte så bra på att sy, men det kan ju vara kul att göra något när man väntar.

Svar på tråden *Hur mycket går det åt egentligen