• Nette26

nån som har en "bumbostol"?? e den bra??

nån som har en "bumbostol"?? e den bra??
    funderar på o skaffa en men vill veta vad andra tycker om den

• Svar på tråden nån som har en "bumbostol"?? e den bra??
  • Nette26

ok va bra!! men varför e den så bra måste veta i detalj =)

• Jalapeno

mina tjejer gillade den för att de kom upprätt och hade överblick. Min teori är att de trodde att de kunde sitta och just därför var nöjda i den. Jag tyckte trots detta att den inte var värd priset för att det iallafall var en rätt begränsad period den fungerade bra. En annan fördel är att med mkt övervakning kan barnen sitta i bumbon på bordet och komma upp i ögonhöjd med alla som sitter runt bordet.

• Buttelina

sonen gillade inte magläge så vi tränade nacken i bumbon istället. han började vig 3-4 månader göra sittups i babysittern, han ville vara mer upprätt. Han älskade sin bumbo. PERFEKT att ha med sig när man ska bort till folk som inte har barnstol...

• Litenfyra

tycker den har varit bra, började använda vid 3 månader, nu är han snart 5 månader o håller på att komma ur den...fast jag tror han har för tjocka ben hihi, men vi kan nog inte använda den sååå länge till, vill ju inte han ska "klättra" ur o slå sig

• Pillis 22

Min dotter var inte alls särskilt nöjd med sin bumbo stol. Hon vill sparka med sina små ben hela tiden och i Bumbon så sitter man ju fast så hon försökte mest maska sig ur den. Använde den alltså inte speciellt mycket.

• hubbabubba

min 5månaders älskar sin stol lika mycket som mamma älskar den! han kan sitta med vid middagen o jag matar honom i den oxå. dessutom kan min brorsdotter på 4 år fortfarande sitta i den=) (det är hennes gamla som vi nu använder.)

• slangen

Min dotter ÄLSKAR sin bumbo stol!! hon sitter i den vid bordet, i sängen (när mamma viker tvätt), hon sitter i den när hon dushar, då kan hon sitta huur länge som helst! Hon är 6 månader. Fick låna den av en väninna och det har jag inte ångrat! Kan varmt rekomendera den! =)

• Pess

Vi har även duschat vår dotter i den....Funkat super....Har nog haft vår mest av allt i badrummet...Där har hon suttit när jag duschat, fixat med tvätt etc...

Helnöjd

• Nette26

ok tackar...blir nog att jag köper en =)

• Medan

Har haft jättestor nytta av våran när vi börjat med smakportioner och hon är för liten att sitta i barnstol! Ställer bumbo på bordet och får perfekt "kontakthöjd" med barnet samt båda händerna fria!
    Även perfekt när hon vill sitta och leka istället för att ligga.
    Perfekt att ha på bänken när jag diskar/lagar mat.
    Perfekt i duschen.

Jättenöjd med Bumbo! Jag tvekade också pga priset, men är glad att jag köpte en.

• Tvåbarnsmorsan

Den har varit hur bra som helst! Nu kan dottern snart ta sig ur den så jag vågar inte ha henne i den men från det att hon var 3 månader och fram till 6 månader har hon haft den flitigt!

Pierre 020813 & Saga 071102
  • nettantx

Funderar också på att köpa en bumbo till dottern som är tre månader men jag undrar hur stora "hålen" där benen ska vara är? tjejen har ganska grova lår. kommer hon att rymmas?

• Buttelina
    nettantx skrev 2008-05-15 21:33:24 följande:
    Funderar också på att köpa en bumbo till dottern som är tre månader men jag undrar hur stora "hålen" där benen ska vara är? tjejen har ganska grova lår. kommer hon att rymmas?
    hon kommer rymmas i den. min grabb fick plats och han är tjock och go
  • Elyelle

Vi kopte ocksa en sadan stol, men av market Bebe Pod och har gillat den. Hade den forst nere i tvattstugan, sa jag kunde satta ner sonen, nar han var runt 5 manader. Nar han borjade kunna ta sig ur den (runt 8 manader), flyttades den till toaletten. Han ar fortfarande nojd i den och tar sig inte ur den sarskilt ofta.

Vill bara varna for att ha den pa bordet, da det finns fall, dar babyn ramlat ner efter att den plotsligt kunnat ta sig ur stolen. Min son kunde gora det helt utan forvarning medans jag tittade bort (han satt naturligtvis pa golvet). Alla Bumbo stolar aterkallades har i vintras, sa de kunde andra pa bilderna och instruktionerna i forpackningen till att rada anvandarna endast ha den pa golvet.

• nettantx
    Buttelina skrev 2008-05-15 23:17:17 följande:
    hon kommer rymmas i den. min grabb fick plats och han är tjock och go
    Ja hon är ungefär i samma storlek så hon kommer nog att rymmas. tack
Svar på tråden nån som har en "bumbostol"?? e den bra??