• Mayla

Nya storlekar H&M?

Fick det jag beställt fr H&M idag och blev lite paff. Hälften av kläderna var för stora. Har inte beställt fr H%M på länge så jag har ingen koll på vilken storlek jag är. Men jag hade iallafall för mig att jag var 36 . Men nu passade nästan ingenting, allt var för stort och jag tror inte jag har gått ner så mkt så att jag är en 34:a igen, det har jag inte varit på flera år.

Har H&M ändrat storlekarna lite ? Det har ju varit mkt snack om att de ska ändra storlekstandarden i Europa, har det gått igenom? Eller är det för att allt ska vara oversize nu?
    Störigt att skicka tillbaks så mkt på retur.

• Svar på tråden Nya storlekar H&M?
  • Pysselgalningen

Det är HMs storlekar som är muppiga.
    Jag drar vanligen XS, men kan ha S. Men inte HMs gravidjeans, för dom känns det som att en flodhäst passar i!

• Nirtac

Jag har också funderat på vad som händer med HM:s storlekar. Jag har vanligtvis 38-40 men nu på sista tiden så har 38 varit för stort ena gången medan 40 har varit lite tight den andra. Storlekarna brukar ju vara mindre i många andra länder i Europa, det kanske är så att HM:s olika märken går efter olika storlekstabeller?

• Mrs Moneybags

Kläderna från postorderH&M är definitivt ca en storlek större. De vill väl slippa få tillbaka så många kläder?
    Jag köpte ett par byxor på HM (affär) och ville ha ett par likadana till och köpte dem på postorder. Det är verkligen ca en storleks skillnad på dem, trots att båda är 38. Postorderparet är mycket större!

Svar på tråden Nya storlekar H&M?