• Silverkatten06

Pedagogisk docka som kan kissa och äta?

Om två månader blir sonen (nu 21 mån) storebror och han är dessutom väldigt nyfiken på pottan efter att ha sett de stora killarna på dagis. Tänkte därför köpa en pedagogisk docka till honom med tillbehör som potta, blöja, flaska etc.

Vi vet att det blir en pojke till. Nån som kan rekommendera en bra docka?

• Svar på tråden Pedagogisk docka som kan kissa och äta?
  • Blå Flygare

Här hemma har vi en pedagogisk apa Dottern på 22 mån matar den med sin minsta nappflaska. Hon sätter den på pottan och säger ksss, och jag får ta på den hennes blöjor (har tygblöjor som kan knäppas ner till nyfödd-stl) Apan är också duktig på att ta medicin När vi var till barnmottagningen hade vi inte med den. Då tog vi istället en docka från väntrummet som fick genomgå alla undersökningar före henne (vilket fick hela besöket att funka kanon!). Det behöver inte kosta pengar att vara pedagigisk.

• Silverkatten06

Förvisso, men det gör mig inget om den kostar pengar.

Jag vill nog gärna ha en pojk-docka som kan kissa. Just nu sliter sonen av sig byxor och blöja och sätter sig på pottan EFTER att han har kissat. Tror det kan vara bra för honom att faktiskt se kisset komma ut ur dockan...

Samt även som en förberedelse på att han ska få en lillebror snart...

• Snart sommar

Mor köpte en pojk-docka med nappflaska och potta till lillan när hon blev storasyster.

Vet inte vad den kostade, runt 200:- kanske?. Fanns iallafall på BR.

• Blå Flygare
    Silverkatten06 skrev 2008-05-10 22:44:56 följande:
    Förvisso, men det gör mig inget om den kostar pengar. Jag vill nog gärna ha en pojk-docka som kan kissa. Just nu sliter sonen av sig byxor och blöja och sätter sig på pottan EFTER att han har kissat. Tror det kan vara bra för honom att faktiskt se kisset komma ut ur dockan... Samt även som en förberedelse på att han ska få en lillebror snart...
    Det är klart. Jag har ju en dotter, och hon har sett kisset komma ur mig många gånger Men sen är det lite olika, hon brukar säga kss, kss. Och ibland för att hon behöver kissa, ibland för att hon har kissat. Det är fortfarande att sätta henne vid fasta tider som funkar bäst. Och så kanske det ska vara i denna del av potträningen. Med bajs menar hon att hon gör det just NU, så där hinner vi fortfarande inte i tid. Rom bygdes inte på en dag
  • Silverkatten06

Nej Rom byggdes inte på en dag och jag hade egentligen inte tänkt börja potträna riktigt ännu, men när han så tydligt visar intresse känns det ju dumt att inte passa på. Jag är stolt över att han tar eget in itiativ till detta, kanske lite larvigt men jag är ju bara mamma

• Silverkatten06

Snart sommar skrev 2008-05-10 22:48:56 följande:

Mor köpte en pojk-docka med nappflaska och potta till lillan när hon blev storasyster.Vet inte vad den kostade, runt 200:- kanske?. Fanns iallafall på BR.
    Tack för tipset, det lät billigt! Du minns inte vad det var för märke?
  • aronnax

Vi har en baby Newborn från BR, pojke som kan äta, dricka och kissa, samt gråta.
    400;- finns i olika hudfärger

• Snart sommar

Silverkatten: tror det var en Newborn (finns ju en uppsjö med såna dockor). Den lillan har kan dock inte gråta, men kissa.

Måste påpeka att jag är ju inte alls säker på pris, men mor sa att den kostade något liknande.

• Snart sommar

www.br.dk/Store&area=BRFT&menu=&submenu=NBBXDUKK&GroupId=NBBXDUKK&PageNo=1&ProductId=605442

Hoppas länken fungerar. En sån här docka är det, fast som pojkdocka då. Kostnade blir väl över 200:- i svensk butik så jag tog nog i lite i underkant där.

• Silverkatten06

Ok, ska kolla Newborn

Svar på tråden Pedagogisk docka som kan kissa och äta?