Måla våtrumsvägg...
Tänkte höra om det finns någon här som målat sin våtrumsvägg i badrummet och i så fall vilken slags färg ni använde och hur ni gjorde.
Tack på förhand.
Mvh Angelica
Tänkte höra om det finns någon här som målat sin våtrumsvägg i badrummet och i så fall vilken slags färg ni använde och hur ni gjorde.
Tack på förhand.
Mvh Angelica
Hej
Jag målade en våtrums tapet i vårt förra hus. Fick hjälp av personal i färgaffären med valen. Det blev jättebra så åkt dit o fråga.
Trevlig söndag
är våtrumstapet sånhär plastmatta typ som är på väggen?
Kan man måla i hyresrätt också? Vad är de för färg man ska ha då?
Vi har målat en vägg i vårt badrum. Vi målade med en grå vätrumsfärg som vi köpte på Flügger färg
helleappel : Vad målade du på då? Sånhär typ "plastmattavägg" eller?
men om man i samråd med de man hyr av får göra det då?
denna tråd följer jag med i...vi har hiskligt fula våtrumstapeter i vårt badrum, hade tänkt oss budgetrenovering inom snar framtid...men det går alltså att måla direkt på våtrumstapeter?? ingen slags behandling innan man målar? Trodde inte det gick överhuvudtaget..ingen som har bilder att visa?
Det finns speciell våtrumsfärg.
Det viktiga med att måla våtrum är underarbetet.
Rengöring med T-Röd samt grundfärg anpassad till våtrum (Bindoplast).
Låt färgen torka lite längre än vad som står innan du börjar duscha igen, detta för att inte riskera att färgen släpper.
Fråga på färghandeln och berätta hur du tänkt så kan dom hjälpa dig.
Och man får måla i hyresrätt om det blir fackmannamässigt gjort och har pratat med hyresvärden.
Lycka till
skillnad på våtrumstapet o våtrums matta?
Nån som vet?
Tack för alla bra svar. Jag var till Nordsjö och frågade för någon vecka sedan men de var bara otrevliga så jag gick därifrån. De påstod att det var omöjligt att måla men jag har hört flera som gjort det med bra resultat så jag tänkte att det är lika bra att luska runt lite