• AngelicaMarie

Måla våtrumsvägg...

Tänkte höra om det finns någon här som målat sin våtrumsvägg i badrummet och i så fall vilken slags färg ni använde och hur ni gjorde.
    Tack på förhand.
    Mvh Angelica

• Svar på tråden Måla våtrumsvägg...
  • Mamma till stora små män

Hej
    Jag målade en våtrums tapet i vårt förra hus. Fick hjälp av personal i färgaffären med valen. Det blev jättebra så åkt dit o fråga.
    Trevlig söndag

• Rastafairy

är våtrumstapet sånhär plastmatta typ som är på väggen?

Kan man måla i hyresrätt också? Vad är de för färg man ska ha då?

• helleappel

Vi har målat en vägg i vårt badrum. Vi målade med en grå vätrumsfärg som vi köpte på Flügger färg

• Tutilure
    Rastafairy skrev 2008-05-11 10:46:02 följande:
    är våtrumstapet sånhär plastmatta typ som är på väggen?Kan man måla i hyresrätt också? Vad är de för färg man ska ha då?
    I hyresrätt bör du inte måla eftersom du kan bli skyldig att återställa det när du flyttar = dyrt!
    Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • annica26

denna tråd följer jag med i...vi har hiskligt fula våtrumstapeter i vårt badrum, hade tänkt oss budgetrenovering inom snar framtid...men det går alltså att måla direkt på våtrumstapeter?? ingen slags behandling innan man målar? Trodde inte det gick överhuvudtaget..ingen som har bilder att visa?

• Circus Larsson

Det finns speciell våtrumsfärg.
    Det viktiga med att måla våtrum är underarbetet.
    Rengöring med T-Röd samt grundfärg anpassad till våtrum (Bindoplast).
    Låt färgen torka lite längre än vad som står innan du börjar duscha igen, detta för att inte riskera att färgen släpper.
    Fråga på färghandeln och berätta hur du tänkt så kan dom hjälpa dig.

Och man får måla i hyresrätt om det blir fackmannamässigt gjort och har pratat med hyresvärden.

Lycka till

• helleappel
    Rastafairy skrev 2008-05-11 10:48:23 följande:
    helleappel : Vad målade du på då? Sånhär typ "plastmattavägg" eller?
    Nej vi målade på putsad vägg, hade ingen våtrumsmatta. Men hör med färgaffären, de vet säkert hur man kan göra
  • AngelicaMarie

Tack för alla bra svar. Jag var till Nordsjö och frågade för någon vecka sedan men de var bara otrevliga så jag gick därifrån. De påstod att det var omöjligt att måla men jag har hört flera som gjort det med bra resultat så jag tänkte att det är lika bra att luska runt lite

Svar på tråden Måla våtrumsvägg...