Hjälp med lekar till 6 års kalas!!!
Hej!!
Ska ha barnkalas för min 6 åriga son men lider brist på fantasi på lekar. Är det ngn som har ngr bra lekar att göra??
Tack på förhand! :)
Hej!!
Ska ha barnkalas för min 6 åriga son men lider brist på fantasi på lekar. Är det ngn som har ngr bra lekar att göra??
Tack på förhand! :)
*puffar desperat* :)
Fiskedamm, "sätta knorr på grisen"
snöret i flaskan lekte jag ofta på barnkalas som liten. Man har ett snöre fastknutet runt midjan.Så låter man en lång tamp hänga ner bak på rumpan.Sen ska man försöka få ner tampen i en petflaska utan att använda händerna.man får stå där och niga ett bra tag innan man får i den.
hoppas du förstår hur jag menar.
Gömma nyckeln
Popcorn-leken (häll ut ett gäng popcorn på en bricka, ett barn går ut, de andra bestämmer vilket popcorn som är "PIP", barnet kommer in igen och får äta popcorn tills det tar "PIP:et")
Dans-stopp
Viskleken
Åh va kul!!
Vi hade i mars party (kalas blev plötsligt töntigt) för vår kille som fyllde 6 år.
Två roliga lekar:
Mumien.
Para ihop barnen två och två och bestäm vilken av barnen som ska bli mumie först.
Dela sen ut toarullar och bestäm regler som att man inte får binda för huvudet t.ex. Sen är det bara att rulla in varandra och det är inte så lätt må ni tro....men kul lek.
Paketöppning.
Slå in en present i mååånga lager papper och snören. Samla barnen i en ring och bestäm vem som ska börja.
Den personen får ett par fingervantar på sig och "domaren" talar om när det är dags att byta. T.ex så kan man snurra en flaska och den som flaskan pekar på får fortsätta paketöppningen tills allt papper är av.
Lycka till
Mumieleken som Fröken Knopp föreslår var mkt uppskattad förra veckan på dotterns kalas!