• Anonym

Jag såg hans ex...

Min kille lämnade en relation som varit dålig länge när han träffade mig. Jag var alltså inte den enda orsaken till separationen men vår förälskelse fick honom att inse vad han saknade.
    Det var han som tog initiativet då, jag har aldrig flörtat med upptagna män och höll min förälskelse hemlig. Vi var kolleger så jag kände inte hans sambo men visste att de hade barn och höll mig helt enkelt undan.
    När han berättade hur han kände för mig blev jag helt ställd och sa att det var hans beslut, jag ville inte påverka honom.
    Jag gjorde också klart att jag vägrade vara hans älskarinna. Han svarade att han ville leva med mig, inte ha någon affär, så han valde att separera.
    Ingen av oss har ångrat sig. Vi är mer förälskade än någonsin. Jag har aldrig känt så starkt för någon och jag vet att det är ömsesidigt.
    Han har berättat att han aldrig var kär i sitt ex. Hon blev oplanerat gravid och han tog sitt ansvar men han kände aldrig så för henne. De sista året innan han träffade mig levde de som separerade med skilda sovrum och undvek varandras sällskap i det längsta.
    Hon ville försöka rädda relationen först men han var säker. Det var inget att göra. Han ville inte vara med henne från början och hade funderat på att gå länge.
    Jag har haft mycket dåligt samvete och undrat om vi gjort rätt. När jag såg henne nu med barnen mådde jag uselt. Jag är själv ensamstående mamma och vet hur det är.
    Min kille är en underbar pappa och vill ha barnen så mycket som möjligt så han har inte på något sätt lämnat henne i sticket men ändå. Det är hårt att bli lämnad även om hon till slut var med på att separera.
    Det känns som om jag är lycklig på någon annans bekostnad men samtidigt undrar jag hur lycklig hon hade varit om de fortsatt tillsammans. Hade hon velat leva med en man som inte älskar henne?
    Hon ser bra ut, är ung och har bra jobb så det lär inte dröja innan hon träffar någon. Är det inte bättre att hon får vara lycklig med en man som har de rätta känslorna för henne?
    Hur ser ni på det här? Är det någon som har varit i min eller kanske hennes situation?

• Svar på tråden Jag såg hans ex...
  • Anonym (know)

Jag har varit i samma sits.. Men i mitt fall så ljög killen HÅRT! Trodde han var helt underbar.. Men tji fick jag!

Jo jag tycker absolut tjejen är värd nån som älskar henne på riktigt! Du verkar vara en BRA tjej som tänker så om hans ex!

• Anonym

Ha inte dåligt samvete. Du förtjänar vara lycklig med din kille. Du kunde inte skött det bättre, att inte göra något innan han avslutat sitt förhållande med sitt ex.
    Och självklart ska hans ex också få chansen bli lycklig med någon som älskar henne och inte stanna ihop pga av barnen.

• Anonym (Jag med)

Jag befinner mig i exakt samma sits, skillnaden var att jag inte visste att han var gift förräns kärlek var ett faktum. ställde då ultimatum att han skulle lämna henne om han ville vidare med mig för jag ville inte heller vara älskarinna vilket han gjorde omedelbart. de hade också ett menlöst liv tillsammans och båda har mått väldigt dåligt. Men när separation var ett faktum tyckte hon att han gav upp för lätt på deras äktenskap. Ett äktenskap som bara gjorde dem båda allt mer olyckliga.

Idag lever vi tillsammans och är mycket lyckliga, vi har båda "hittat hem" hos varann och jag ångrar inte en dag att jag släppte allt för denhär mannen och han säger detsamma om mig. Hans ex har en ny "kille" troligtvis mest för syns skull för att hon ttne ska vara sämre. Men jag kan inte påstå att jag har dåligt samvete. Förvisso har jag varit delaktig i att splittra en familj men samtidigt visste jag ju inget och med vetskapen om hur deras äktenskap sett ut i många år så kan jag säga att de hade aldrig hållt. Ingen av dem älskade den andra, det var bara bekvämt att ha nån där. Och det kan man inte bygga ett förhållande på anser jag, och därför vägrar jag ha dåligt samvete.

• Anonym (The cold hard truth)

Jag är i samma situation som din sambos ex. De krossade mig som människa. Fullständigt. De har hittills tagit drygt 4 år av mitt liv. De har gjort barnens liv till en ständig längtan efter den frånvarande föräldern och ett kringflackande de önskar de kunde få slippa. Innan detta hände hade jag aldrig kunnat föreställa mig hur mycket det kunde skada. Lätt att döma utifrån men omöjligt att förstå utan att ha upplevt det. Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som du. Allt din sambo säger till dig nu har han tidigare sagt till sitt ex och han kommer säkerligen göra samma sak mot dig förr eller senare. Lycka till när det beger sig!

• molly50
    Anonym (The cold hard truth) skrev 2024-06-10 23:04:07 följande:

Jag är i samma situation som din sambos ex. De krossade mig som människa. Fullständigt. De har hittills tagit drygt 4 år av mitt liv. De har gjort barnens liv till en ständig längtan efter den frånvarande föräldern och ett kringflackande de önskar de kunde få slippa. Innan detta hände hade jag aldrig kunnat föreställa mig hur mycket det kunde skada. Lätt att döma utifrån men omöjligt att förstå utan att ha upplevt det. Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som du. Allt din sambo säger till dig nu har han tidigare sagt till sitt ex och han kommer säkerligen göra samma sak mot dig förr eller senare. Lycka till när det beger sig!

Men vad har TS gjort för fel?
    Hon gjorde klart för honom att hon vägrade vara hans älskarinna och han lämnade sitt ex innan de blev ett par.
    Om någon har gjort fel så är det väl i så fall han som stannade kvar hos sitt ex fast han inte älskade henne och dessutom skaffade barn med henne.

Felet är att vara så förblindad av sin egen längtan efter kärlek så hon går på skiten och iom det hjälper till att förstöra en annan människas liv. Men grundproblemet är naturligtvis ts sambo som är en feg, lögnaktig ynkrygg.  Men det är såhär många lämnares narrativ ser ut. ?De var ändå ömsesidigt på väg ifrån varandra?, ?Jag älskade henne aldrig?, ?Graviditeten (Obs att det här är mer än 1 barn. Båda misstag eller?) var oplanerad?, ?Hon behandlade mig dåligt?, ?Hon har psykiska problem? etc. Om dessa (oftast män) hade varit ärliga med hur det var hade ingen gått på det så det är klart de skapar en egen sanning. Ts dåliga samvete tyder på att hon egentligen förstår hur det låg till när de träffades. Klart att han är världens mest underbara. Det var han för exet också. Tills att gräset blev grönare på andra sidan. Troligtvis är detta ett mönster han upprepat flera gånger och kommer att fortsätta upprepa. Och det kommer alltid vara exet som var problemet. Den nya kvinnan efter ts kommer att svälja allt, precis som ts gjort. Vi (oftast kvinnor) behöver stå upp för varandra och sluta tro att vi är speciella för dessa (oftast) män. För det är vi inte. Historierna är alltid häpnadsväckande lika. Och så länge vi går på såna här storys så kommer vi bidra till att medsystrars liv slås i spillror. 

• Anonym (A)

Ja de hade separata sovrum så du behöver inte ha så dåligt samvete tycker jag. Det hade slutat på samma sättet på ett eller annat sätt.

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (The cold hard truth) skrev 2024-06-11 15:18:30 följande:

Felet är att vara så förblindad av sin egen längtan efter kärlek så hon går på skiten och iom det hjälper till att förstöra en annan människas liv. Men grundproblemet är naturligtvis ts sambo som är en feg, lögnaktig ynkrygg.  Men det är såhär många lämnares narrativ ser ut. ?De var ändå ömsesidigt på väg ifrån varandra?, ?Jag älskade henne aldrig?, ?Graviditeten (Obs att det här är mer än 1 barn. Båda misstag eller?) var oplanerad?, ?Hon behandlade mig dåligt?, ?Hon har psykiska problem? etc. Om dessa (oftast män) hade varit ärliga med hur det var hade ingen gått på det så det är klart de skapar en egen sanning. Ts dåliga samvete tyder på att hon egentligen förstår hur det låg till när de träffades. Klart att han är världens mest underbara. Det var han för exet också. Tills att gräset blev grönare på andra sidan. Troligtvis är detta ett mönster han upprepat flera gånger och kommer att fortsätta upprepa. Och det kommer alltid vara exet som var problemet. Den nya kvinnan efter ts kommer att svälja allt, precis som ts gjort. Vi (oftast kvinnor) behöver stå upp för varandra och sluta tro att vi är speciella för dessa (oftast) män. För det är vi inte. Historierna är alltid häpnadsväckande lika. Och så länge vi går på såna här storys så kommer vi bidra till att medsystrars liv slås i spillror. 

Med allra största sannolikhet är det precis så. Snart är det ts han "aldrig har älskat " till nya kvinnan när han ledsnat på ts. Får väl hoppas de inte hinner få några "misstags" ungar innan dess bara.
    Anonym (A) skrev 2024-06-11 15:27:58 följande:

Ja de hade separata sovrum så du behöver inte ha så dåligt samvete tycker jag. Det hade slutat på samma sättet på ett eller annat sätt.

Vi hade också separata sovrum. För att vår bebis inte skulle störa honom på nätterna eftersom han behövde sköta sitt jobb för att kunna försörja sin familj. Men det var nog inte så han lade fram det för sin nya? 
Svar på tråden Jag såg hans ex...