• Anonym (Kräks)

Illamående efter maten...

Hur vanligt är det att man som gravid börjar spy direkt efter mat ätit mat? De senaste dagarna har jag precis fått i mig sista tuggan vid frukosten och då genast spytt upp det utan förvarning. Vet ju att alla är olika men det står ju överallt att man ska må illa INNAN man fått i sig mat...

• Svar på tråden Illamående efter maten...
  • Anonym (en annan)

Här har du en annan, det är kört så fort jag ätit frukost. Annars under dagarna så får jag knappt röra mig efter jag ätit eller druckigt ngt. Gör jag det så är det lika att jag tar mig till toan, för då kommer allt upp.

• Anonym (Kräks)

Visst är det lustigt att det kommer utan förvarning? Igår satt jag och käkade varmkorv med bröd och bad sambon om en servett och jag hann bara få den så spydde jag rakt i den! När jag bad om den hade jag inte en tanke på att jag skulle göra det....

• Anonym

Jag mår också illa av att äta - den enda stunden på dagen jag mår bra är före frukost. Känns lite ironiskt, ja...

• Anonym (en annan)

Tillslut så drar man sig för att äta ngt bara för att man vet hur man kommer att må efteråt.
    Men det funkar ju heller inte hur länge som helst, man blir ju så hungrig
    Finns väl inte så mycket att göra än att vänta tills den lille kommer ut

• Anonym (Kräks)

Jag tänkte att jag kanske hade ätit för mycket och att kroppen inte "tålde" det. Så i framtiden kanske jag ska försöka äta lite mindre...fast jag tycker i och för sig inte att två bullens pilsnerkorvar i ett bröd är mycket. Det växte bara i munnen...

Svar på tråden Illamående efter maten...