• NicoFina

Hur får ni era 7-10 månader att somna?

Min lilla kille som nu är 10 månader somnar endast med att antingen ligga känguru eller att han ligger på mage och vi "slår" han på rumpan. Han ska alltid ha en filt över huvudet!
    Han föddes 10 veckor förtidigt!

Så nu undrar jag hur ni andra gör?

• Svar på tråden Hur får ni era 7-10 månader att somna?
  • eeisor

Här är det blandad kompott.
    Min är nu snart 7 månader och oftast somnar han bara man lägger honom i sängen. Ibland måste man ta upp honom och vagga lite. Ibland får man ta en promenad och gunga fram och tillbaka samtidigt. Ibland är det total improvisation som gäller. När inget annat fungerar så får han flaskan (liggandes i spjälsängen utan att rapa efter, jag vet, det är inte bra men jag bryr mig inte längre, han somnar...) och då somnar han på två röda.
    Och alltid med snutte i handen. Lite OT, det som var tänkt att vara snuttefilt finns med i sängen men är det inte. Lilleman har utsett IKEAS tvättlappar (ni vet 10 för 29-lapparna) till snutte.

Låter lite jobbigt att buffa rumpan eller ligga känguru alltid?

• Dodisens mamma

Min dotter 10½mån somnar efter en liten stunds joller/gnäll av sg självt efter att jag lagt henne i sin säng hon har ingen snutte men en dinglis speldosekanin som jag fäst i sängen hon drar i den så den spelar ibland

Svar på tråden Hur får ni era 7-10 månader att somna?