Är skummjölk i påsarna. Ja det är något med gräddfil jag är ute efter men jag har ingen aning om hur jag kan göra en god en. Oja jag lever som innan fast köper laktosfritt, men detta med kallsåser är något helt nytt.
Luddvar skrev 2008-05-11 14:47:17 följande:
Gör pulversås på laktosfri mjölk eller rör ihop nån sås med laktosfri gräddfil. Det går att leva likadant som innan för det finns allt som laktosfritt.
Okej, kanske fungerar fast man ammar tro? Ammar du?
Tessulago skrev 2008-05-11 14:48:56 följande:
vi ska också grilla ikväll..men då tar jag en sån där tablett från apoteket..funkar hur bra som helst. Lactras tror jag dom heter...
Han fixar det inte allafall. För jag har testat att först äta som vanligt och sedan gå över till hel laktosfritt och då blev det en helt annan son inge ont i magen lr nå svårt att bajsa, vi har inte fått det bekräftat men jag håller på att jobbar på det. Jaha okej, den namnet skall jag skriva upp, tusen tack.
mästerkattenistövlar skrev 2008-05-11 14:49:22 följande:
Är sonen laktosintolerant då? För då är det ju inte mjölken du äter, utan laktos i bröstmjölken (som finns där oavsett) som ställer till det. Men du kanske tänker på mjölkallergi? I sånt fall kör man med mjölkfria produkter, finns en hel del. Dessutom finns en del färdiga såser som inte innehåller mjölk, bla. Lohmanders Bearnaisesås.