• Anonym

pinsam fråga om mulltoa - svar snarast snälla

Vi har hyrt en stuga i sommar som har en mulltoa.

Jag sitter med panik!

jag är superkänslig mot alla torrdass och undrar hur sjutton en mulltoa fungerar?

luktar det illa ? ser man avföringen?

vet att jag är löjligt men jag fixar inte sådant.

• Svar på tråden pinsam fråga om mulltoa - svar snarast snälla
  • Anonym

De mulltoaletter jag varit på har liknat en vanlig och det finns även en spolknapp. Det är inte som ett vanligt utedass. Den enda avföring du ev ser är din egen. Och nej, du är inte löjlig. Jag klarar inte heller av utedass för jag klöks av den odören..

• Anonym

Jag har då aldrig sett en mulltoa med spolknapp =D Men det är väl dessa nymodigheter =p

Min erfarenhet av mulltoa är att det luktar inte alls som på torrdass (inte lika illa alltså!) Även att det typ är massa "jord" i toaletten så nej, man ser inte bajs - men man kan däremot se papper.

Men som sagt - har bara varit på äldre mulltoaletter så jag vet inte =)

• Anonym

Första anonym, det är jag det. Jo, men den toan jag fått använda i syrrans stuga, det var en mulltoa. Det var en knapp på den där man kunde "spola" ner det man gjort. Inte med vatten utan det liksom sögs ner.

• Anonym (mulle)

Jag har inte heller sett en mulltoa med spolknapp, men å andra sidan har jag bara sett två stycken, så det kanske inte är så konstigt...
    Vår mulltoa i sommarstugan (inköpt för ca 10 år sen) luktar ingenting, men man ser både sin egen och andras avföring. Jag brukar dock inte stirra ner i den så ofta...

Så det verkar som att det finns olika varianter - svårt att säga hur den i er stuga kommer se ut...

• Anonym (xx)

Vi hade en mulltoa i sommarstugan, vi hade bark & spade (liten typ barnens hink&spade storlek) stående på toaletten, så när något gjort "nr 2" så skulle man ösa på 1-2 slevar bark ovanpå för att det skulle bli bättre mull.
    Men, det gjorde också att om man tittade ner så såg man barken - inget annat.

Svar på tråden pinsam fråga om mulltoa - svar snarast snälla