• Ronja016

Hjälp! Skötsel råd?

Har nu två blommor som jag har ganska problem med nu, den första är:

Aloe vera. Fick två plantor av en kompis men får dem inte o må nå bra, bladen blir mjuka o slokar, ser allmänt risig ut. Hur gör ni för att få dem o må bra?

Bambo pinnar eller vad dem nu heter, det är dem man brukar kunna köpa styck vis. har en sedan tidigare o den mår jätte bra men sen häromdagen köpte jag ett arragemeng, där som typ sitter som i cirklar. Dem är i tre olika längder så allt som allt kanske det är 25st ihop i samma vas? Men nu har hela stemmen på vissa blivit helt gula, vad beror det på?

• Svar på tråden Hjälp! Skötsel råd?
  • olpansfamilj

Vatnnar du ofta aloe vera plantan???

• Ronja016
    olpansfamilj skrev 2008-05-11 17:31:04 följande:
    Vatnnar du ofta aloe vera plantan???
    Den är typ jämt fuktig för jag har hört att den ska vara de
  • Ansapansa

Aloe vera är en öken växt så den klarar torka jättebra, jag tycker du ska plantera om den och vattna litegrann sedan låta den vara 2-3veckor utan vatten och kolla sen hur den mår

• zigge4ever

Jag vet inte helt säkert, men kanske kan det vara så att de inte fick tillräckligt med vatten förut och därför sugit in syre istället. Prova skära bort allt det gula, så kanske problemet är ur världen.

Lycka till

• Ronja016

Det ser precis ut som den skulle börja torka själva atammen alltså! Men den har ju jämt stått i vatten :S

Svar på tråden Hjälp! Skötsel råd?