• Anel85

Skriker när hon skall rapas!

Hej!

Min dotter är nu 8 veckor och har flaskmatas. Nu är det så att varje gång vi matar henne och pausar henne för att rapas så skriker hon så hon stårknar! Spelar ingen roll om vi ger mat i tid innan hon blivit väldigt hungrig eller för sent.. Hon skriker ändå!
    Detta börjar bli väääldigt jobbigt!

Någon som vet varför? Är hon bara väldigt glupsk och ska ha mat eller är det någon som kan vara fel?
    Vi har provat med att rapa fler gånger, färre gånger men det spelar ingen roll.
    Vad ska vi göra för att få slut på skrikandet?! Någon mer som har/har haft så? Hur har det varit för er?

/Lena

Freya ♥ 16 Mars
  • Svar på tråden Skriker när hon skall rapas!
  • blonde redhead

Måste ni rapa henne mitt i alls då?

Gör det om det behövs när hon ätit klart. Barn behöver inte heller "rapas", dom sköter det oftast ändå.

• Miss Love

Får hon ont i magen om hon bara rapas när hon har ätit klart? Om inte skulle jag låta henne äta klart utan att avbryta och rapa henne när hon ätit klart. Låter som hon är glupsk och hungrig och inte vill pausa emellan.

• Anel85

nä vi har inte provat att inte pausa henne.. hon rapar ganska mkt när vi pausar men vi får prova det och se om det hjälper. För hon skriker även efter maten och vi ger henne ändå 180 ml! Man ser också att hon blir mätt då hon nästan slummrar till ibland osv..

Freya ♥ 16 Mars
  • Babusjka
    blonde redhead skrev 2008-05-11 18:37:27 följande:
    Måste ni rapa henne mitt i alls då?Gör det om det behövs när hon ätit klart. Barn behöver inte heller "rapas", dom sköter det oftast ändå.
    Nja, vissa måste ju det.
    Mina två är rapbarn, annat är/var inte tänkbart om man inte ville ha dagen förstörd av bubblor i magen.

Men det märker man ju rätt snart om man har en som fixar det själv eller inte.
  • ann0rlunda

byt till Dr browns flaska.. den ultimata flaskan helt klart!! då behövs det inte rapas i själva matningen eftersom att flaskan inte släpper in mycket luft!

• Marsflickan78

Håller med Emelie88: byt till dr browns flaska! Har också en 8-veckors som får ersättning utöver amning och hon behöver numer inte rapas under måltiden sen vi bytte flaska!

• Anel85

vi har redan den flaskan och kör enbart med den!

Freya ♥ 16 Mars
  • ann0rlunda
    Anel85 skrev 2008-05-11 19:45:35 följande:
    vi har redan den flaskan och kör enbart med den!
    men då tror jag inte att ni behöver rapa henne under måltiden :)
  • Finesse

ebba är precis likadan å har gjort det hela sitt liv.. alltså skrikit hysteriskt under rapning.. (nu är hon snart 4½ månad) vi har testat alla möjliga flaskor.. å testat med att rapa henne många ggr och testat med att rapa henne endast en gång.. men ingenting funkar.. får hon äta upp allt i flaskan så skriker hon hysteriskt tills det kommer en rap.. å sen måste man in med nappen direkt för annars börjar hon om.. å så fort hon får nappen blir hon nöjd så jag tror inte att det har med hunger att göra.. utan sugbehovet.

• Anel85

Ja men så är Freya med. Nappen är bra

Jag provade faktiskt med att inte rapa henne alls nu här på morgonen. Hon stannade faktiskt själv! Jag tog inte upp henne då för att rapa utan tog bara bort flaskan och det kom en liiten liten rap, lät henne vänta lite och sen gav jag henne lite mer. Gick jätte bra! Inge skrik!
    Sen när hon ätit klart så tog jag upp henne och det var bara en liiiten rap nu med. Och hon verkar inte ha ont i magen nu efter heller för att inte ha rapat.
    Så får köra på detta nu och se om det är det bästa kanske =)

(Och så i med nappen nästa direkt efter då )

Finesse skrev 2008-05-11 20:48:21 följande:
    ebba är precis likadan å har gjort det hela sitt liv.. alltså skrikit hysteriskt under rapning.. (nu är hon snart 4½ månad) vi har testat alla möjliga flaskor.. å testat med att rapa henne många ggr och testat med att rapa henne endast en gång.. men ingenting funkar.. får hon äta upp allt i flaskan så skriker hon hysteriskt tills det kommer en rap.. å sen måste man in med nappen direkt för annars börjar hon om.. å så fort hon får nappen blir hon nöjd så jag tror inte att det har med hunger att göra.. utan sugbehovet.
    Freya ♥ 16 Mars
  • saris

Vår 3 mån har börjat med samma, tidigare har han varit tvungen att rapas då han annars kräks så mycket, men nu har vi slutat med det då han bara skriker och det går faktiskt bra ändå, så sluta med det hon behöver det säkert inte.

• Anel85

Hon spyr ganska mycket också! Riktiga fontänspyor men har lugnat sig lite nu.
    Provade som sagt imorse med att inte rapa henne alls och hon har inte spytt mycket alls. Bara lite som runnit ur mungipan men ingen direkt spya =)

saris skrev 2008-05-12 08:13:07 följande:
    Vår 3 mån har börjat med samma, tidigare har han varit tvungen att rapas då han annars kräks så mycket, men nu har vi slutat med det då han bara skriker och det går faktiskt bra ändå, så sluta med det hon behöver det säkert inte.
    Freya ♥ 16 Mars
Svar på tråden Skriker när hon skall rapas!